مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

119
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

431
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی برندسازی و مدیریت برند گردشگری ایران در اسناد پایه و فرادستی ج. ا. ایران

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 82

چکیده

 در سال های اخیر شاهد رواج استفاده ی برخی از مقصدهای گردشگری از برندها برای توصیف خود هستیم؛ به طوری که, برندسازی ملی گردشگری/مقصد به یکی از مهم ترین کانون های توجه مطالعات بازاریابی گردشگری تبدیل شده است. ازسوی دیگر, توسعه ی گردشگری بیش از عوامل زمینه ای, در گرو سیاست گذاری است که به نوعی بر عزم دولت ها برای توسعه ی آن دلالت دارد و در اسناد, قوانین و نظارت بر اجرای صحیح آن ها منعکس می شود. پژوهش حاضر به منظور واکاوی رویکرد برندسازی در سیاست های کلان گردشگری ایران طراحی شده است. این پژوهش از نوع توصیفی-تحلیلی و از لحاظ ماهیت داده ها کیفی است. پس از بررسی پیشینه ی پژوهش, با استفاده از تحلیل مضمون به استخراج سیاست های ناظر بر برندسازی ملی گردشگری در متن اسناد فرادستی و پایه ی گردشگری پرداخته شد؛ 229کد اولیه, در قالب63 مضمون سازمان دهنده, 21 مضمون پایه و4مضمون فراگیر باعنوان(1)برندسازی ملی گردشگری, (2)عناصر, (3)آثار و(4)عوامل اثرگذارآن دسته بندی شدند. در پایان, شبکه ی مضامین ترسیم شد. طبق یافته ها, نه تنها شاخص های تخصصی برندسازی ملی گردشگری, بلکه شاخص های بنیادین سیاست گذاری نیز در اسناد مورد بررسی نادیده گرفته شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کروبی، مهدی، یاوری گهر، فاطمه، محمودزاده، سیدمجتبی، و محمدیان محمودجیق، نسیم. (1400). واکاوی برندسازی و مدیریت برند گردشگری ایران در اسناد پایه و فرادستی ج. ا. ایران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 16(56 )، 45-82. SID. https://sid.ir/paper/1031741/fa

    Vancouver: کپی

    کروبی مهدی، یاوری گهر فاطمه، محمودزاده سیدمجتبی، محمدیان محمودجیق نسیم. واکاوی برندسازی و مدیریت برند گردشگری ایران در اسناد پایه و فرادستی ج. ا. ایران. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1400؛16(56 ):45-82. Available from: https://sid.ir/paper/1031741/fa

    IEEE: کپی

    مهدی کروبی، فاطمه یاوری گهر، سیدمجتبی محمودزاده، و نسیم محمدیان محمودجیق، “واکاوی برندسازی و مدیریت برند گردشگری ایران در اسناد پایه و فرادستی ج. ا. ایران،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 16، no. 56 ، pp. 45–82، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1031741/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button