مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

169
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

468
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش زباهنگ های آموزشی در تدریس زبان و ادبیات فارسی (مطالعه ی موردی: دانش اندوزی)

صفحات

 صفحه شروع 33 | صفحه پایان 49

چکیده

 عطف به تأثیر فرهنگ در شکل گیری هویت نوجوانان, و جایگاه کلاس های زبان و ادبیات فارسی در به سازی فرهنگی پژوهش حاضر با هدف معرفی روش آموزش حواس افزوده برای برجسته سازی زباهنگ های آموزشی متون ادبی انجام شده است. زباهنگ های آموزشی به زبان فعالان حوزه ی آموزش که نشأت گرفته از فرهنگ غالب در جامعه است اشاره دارد. روش پژوهش حاضر کیفی و کاربردی است که با توجه به ترویج بی رویه ی زباهنگ مخرب علم گریزی, به تحلیل زباهنگ آموزشی دانش اندوزی در شاهنامه و پیشنهاد تکنیک هایی برای تدریس آن بر اساس روش آموزش حواس افزوده پرداخته است. مدرس با درگیر کردن حواس دانش آموزان از طریق تکنیک هایی مانند نوازه های ادبی, موسیقی, نمایش تصاویر و ویدئو, اجرای نمایش, نقالی, برگزاری مسابقات مشاعره, داستان نویسی موجب افزایش هیجانات مثبت آنان و یادگیری بهتر مطالب می شود. به نظر می رسد درگیر کردن حواس حداکثری در تدریس زباهنگ دانش اندوزی موجب شناخت درست این زباهنگ در میان نوجوانان و افزایش وزن فرهنگی آن در جامعه گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیمی، شیما، و جهانی، زهرا. (1401). بررسی نقش زباهنگ های آموزشی در تدریس زبان و ادبیات فارسی (مطالعه ی موردی: دانش اندوزی). آموزش پژوهی، 8(32 )، 33-49. SID. https://sid.ir/paper/1032096/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیمی شیما، جهانی زهرا. بررسی نقش زباهنگ های آموزشی در تدریس زبان و ادبیات فارسی (مطالعه ی موردی: دانش اندوزی). آموزش پژوهی[Internet]. 1401؛8(32 ):33-49. Available from: https://sid.ir/paper/1032096/fa

    IEEE: کپی

    شیما ابراهیمی، و زهرا جهانی، “بررسی نقش زباهنگ های آموزشی در تدریس زبان و ادبیات فارسی (مطالعه ی موردی: دانش اندوزی)،” آموزش پژوهی، vol. 8، no. 32 ، pp. 33–49، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1032096/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button