مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

779
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,039
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

برندسازی در صنایع خلاق (مورد مطالعه: صنعت مد لباس ایران)

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 64

چکیده

 هدف مد لباس محصولی از صنایع خلاق است و از فرهنگ منطقه ریشه می گیرد. در ایران با توجه به سابقه زیاد نساجی و تولید لباس, محدود برندهایی از صنعت مد لباس توانسته اند در بازارهای داخلی بین المللی به برندی قوی تبدیل شوند. غالب محصولات مد لباس ایران از طریق مبادی رسمی و غیرسمی وارد کشور می شود. علی رغم کیفیت عالی لباس های داخلی, تولیدکنندگان تمایل دارند که تحت نام های تجاری خارجی محصولات خود را معرفی و به بازار عرضه کنند که گویای نبود برندهای قدرتمند داخلی در این صنعت است. هدف پژوهش حاضر, ارایه مدلی منسجم در زمینه برندسازی مدل لباس کشور است و به این سوال ها پاسخ می دهد: چالش های برندسازی مد لباس در داخل ایران چیست؟ فرایند برندسازی در مد لباس کشور دارای چه مراحل و نکاتی است و چه تمایزی با سایر صنایع دارد؟ روش پژوهش حاضر از طریق روش تیوری داده بنیاد چندگانه و با استفاده از ادبیات و تیوری های موجود و همچنین مصاحبه های نیمه ساختاریافته با متخصصان و کارشناسان این صنعت, مدلی منسجم در زمینه برندسازی مدل لباس کشور ارایه کرده است. روش نمونه گیری قضاوتی بوده و مصاحبه ها تا زمان اشباع نظری ادامه یافته است. یافته ها داده های به دست آمده از نرم افزار مکس کیودا تحلیل و به استخراج 744 کد, 255 مفهوم و 10 مقوله منجر شد. برندسازی در محصولات مد لباس, شامل سه مرحله کلان پیش برندسازی, برندسازی و پس برندسازی است که در قالب هشت گام طرح ریزی شده است: الزامات برندسازی؛ فرصت های برندسازی؛ چالش های برندسازی؛ هویت برند؛ جایگاه یابی برند؛ اعمال ابزارها و آمیخته های بازاریابی متناسب؛ ارزیابی برند؛ رشد, توسعه و جایگاه یابی مجدد. دو مقوله باقی مانده نیز در خصوص تفاوت برندسازی مد لباس لوکس و انبوه و ترتیب مراحل برندسازی هستند. نتیجه گیری برندسازی در حوزه مد لباس با توجه به ماهیت طراح محور بودن و خلاق بودن با برندسازی سایر صنایع, تفاوت اساسی دارد. از سوی دیگر, مقررات و محدودیت های قانونی در این حوزه, فضای برندسازی صنعت مد لباس را متفاوت تر از سایر صنایع می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خانی، سجاد، آقازاده، هاشم، اسفیدانی، محمدرحیم، و امیرشاهی، میراحمد. (1401). برندسازی در صنایع خلاق (مورد مطالعه: صنعت مد لباس ایران). مدیریت بازرگانی، 14(1 )، 37-64. SID. https://sid.ir/paper/1032679/fa

    Vancouver: کپی

    خانی سجاد، آقازاده هاشم، اسفیدانی محمدرحیم، امیرشاهی میراحمد. برندسازی در صنایع خلاق (مورد مطالعه: صنعت مد لباس ایران). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1401؛14(1 ):37-64. Available from: https://sid.ir/paper/1032679/fa

    IEEE: کپی

    سجاد خانی، هاشم آقازاده، محمدرحیم اسفیدانی، و میراحمد امیرشاهی، “برندسازی در صنایع خلاق (مورد مطالعه: صنعت مد لباس ایران)،” مدیریت بازرگانی، vol. 14، no. 1 ، pp. 37–64، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1032679/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button