مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی تاثیر مولفه های رفتاری روی عملکرد نیروی فروش با رویکرد توسعه هوش هیجانی (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای رفاه)

صفحات

 صفحه شروع 114 | صفحه پایان 148

چکیده

 هدف علی رغم تاثیر شایان توجه مولفه های رفتاری روی عملکرد نیروی فروش, فقط تعداد انگشت شماری از پژوهش های بازاریابی با رویکرد توسعه هوش هیجانی, به بررسی تاثیر مولفه های رفتاری روی عملکرد نیروی فروش پرداخته اند. هدف پژوهش حاضر, شناسایی تاثیر مولفه های رفتاری روی عملکرد نیروی فروش با رویکرد توسعه هوش هیجانی در فروشگاه های زنجیره ای رفاه است. روش پژوهش حاضر, در چارچوب رویکرد کیفی و با استفاده از روش تحلیل تم صورت گرفته است. برای استخراج تاثیر مولفه های رفتاری روی عملکرد نیروی فروش با رویکرد توسعه هوش هیجانی با 19 نفر از متخصصان و خبرگان صنعت خرده فروشی با استفاده از شیوه نمونه گیری هدفمند مصاحبه انجام شده است. یافته ها مولفه های رفتاری روی عملکرد نیروی فروش با رویکرد توسعه هوش هیجانی, در قالب 4 تم اصلی, 15 تم فرعی و 66 مفهوم استخراج شدند. یافته ها نشان داد که مولفه های رفتاری تاثیرگذار روی عملکرد نیروی فروش با رویکرد توسعه هوش هیجانی عبارت اند از: ادراک محیطی (داخلی و خارجی), مدیریت احساسات, مدیریت استرس و شادکامی. نتیجه گیری عملکرد نیروی فروش بایستی در راستای توسعه هوش هیجانی باشد. عملکرد نیروی فروش با درک نسبی از توانایی ها و روحیه های افراد و با فهم صحیح از زمان حال و شناخت از هنجارهای یک گروه آغاز می شود و با شناخت علایق و سلایق فردی و احترام به ویژگی های احساسی دیگران توسعه می یابد. نتایج نشان داد با مدیریت استرس و توسعه مهارت لذت از زندگی و تقویت خوش بینی و برون گرایی, می توان به اهمیت نقش هوش هیجانی در توسعه تعاملات انسانی و بهبود روابط متقابل پی برد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خوش لفظ، محمدرضا، امیری، مجتبی، حسنقلی پور، طهمورث، و علایی، حسین. (1401). شناسایی تاثیر مولفه های رفتاری روی عملکرد نیروی فروش با رویکرد توسعه هوش هیجانی (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای رفاه). مدیریت بازرگانی، 14(1 )، 114-148. SID. https://sid.ir/paper/1032681/fa

    Vancouver: کپی

    خوش لفظ محمدرضا، امیری مجتبی، حسنقلی پور طهمورث، علایی حسین. شناسایی تاثیر مولفه های رفتاری روی عملکرد نیروی فروش با رویکرد توسعه هوش هیجانی (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای رفاه). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1401؛14(1 ):114-148. Available from: https://sid.ir/paper/1032681/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا خوش لفظ، مجتبی امیری، طهمورث حسنقلی پور، و حسین علایی، “شناسایی تاثیر مولفه های رفتاری روی عملکرد نیروی فروش با رویکرد توسعه هوش هیجانی (مورد مطالعه: فروشگاه های زنجیره ای رفاه)،” مدیریت بازرگانی، vol. 14، no. 1 ، pp. 114–148، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1032681/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button