Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

168
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

380
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر اعتبار منبع در کانال های خبری تلگرام از دیدگاه تولیدکنندگان محتوا و متخصصان علوم ارتباطات

صفحات

 صفحه شروع 281 | صفحه پایان 317

چکیده

 رشد اخبار جعلی در فضای مجازی, اعتبار منبع در رسانه های نوین را اهمیتی تازه بخشیده و بشر امروزی را از «عصر اطلاعات», وارد «عصر اعتبار اطلاعات» نموده است. پژوهش حاضر قصد دارد بررسی کند که چه عواملی بر اعتبار منبع در رسانه های جدید, اثرگذار بوده است تا بستری برای مقابله با انتشار اخبار جعلی فراهم شود. به همین منظور, محقق به مصاحبه نیمه ساخت یافته با تولیدکنندگان محتوا در کانال های خبری فارسی پیام رسان تلگرام و نیز متخصصان علوم ارتباطات پرداخته و با روش تحلیل تماتیک, 36 مقوله را به استناد گزاره های مطرح شده در مصاحبه ها, شناسایی و آنها را در شش مقوله اصلی دسته بندی کرده است. حجم نمونه مورد استفاده برای انجام مصاحبه 25 نفر می باشد. مقوله های اصلی شامل «تحول در مفهوم اعتبار اطلاعات», «کالایی شدن مخاطب و استیلای تبلیغات تجاری», «افول مسیولیت اجتماعی و حرفه ای گری», «رهیافت نو در تولید سبک و محتوای خبر», « دگرگونی در ارزش های خبری» و «تغییرات در مفهوم سنتی دروازه بانی خبر», در مسیر تحقیق به دست آمد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باستانی، قادر، و نصراللهی، اکبر. (1399). عوامل موثر بر اعتبار منبع در کانال های خبری تلگرام از دیدگاه تولیدکنندگان محتوا و متخصصان علوم ارتباطات. مطالعات فرهنگی و ارتباطات، 16(61)، 281-317. SID. https://sid.ir/paper/1033875/fa

    Vancouver: کپی

    باستانی قادر، نصراللهی اکبر. عوامل موثر بر اعتبار منبع در کانال های خبری تلگرام از دیدگاه تولیدکنندگان محتوا و متخصصان علوم ارتباطات. مطالعات فرهنگی و ارتباطات[Internet]. 1399؛16(61):281-317. Available from: https://sid.ir/paper/1033875/fa

    IEEE: کپی

    قادر باستانی، و اکبر نصراللهی، “عوامل موثر بر اعتبار منبع در کانال های خبری تلگرام از دیدگاه تولیدکنندگان محتوا و متخصصان علوم ارتباطات،” مطالعات فرهنگی و ارتباطات، vol. 16، no. 61، pp. 281–317، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1033875/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا