مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,606
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

946
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شرکت های دریافت کننده گواهینامه ایزو (مطالعه موردی: شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در استان اصفهان)

صفحات

 صفحه شروع 106 | صفحه پایان 117

کلیدواژه

مدیریت کیفیت جامع(TQM)Q2
استاندارد سیستم مدیریت کیفیت(ISO)Q2

چکیده

 ارتقاء کیفیت کالا و خدمات شرط لازم و ضروری برای بقا و حضور سازمان های مختلف در بازار و رقابت جهانی است. سیستم مدیریت کیفیت ایزو در بر گیرنده الزاماتی برای ایجاد, استقرار, اجرا و برقرار نگهداشتن سیستم مدیریت کیفیت است. هدف از انجام این پژوهش بررسی اثربخشی استقرار سیستم مدیریت کیفیت در تعدادی از شرکت های زیرمجموعه وزارت نیرو در استان اصفهان است که گواهینامه ایزو دریافت کرده اند. به این منظور پس از بررسی مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش, پرسشنامه تحقیق طراحی و نسبت به جمع آوری اطلاعات از جامعه آماری که متشکل از مدیران شرکت های موردنظر است, اقدام شد. نتایج نشان داد که به طور کلی در شرکت های مذکور, اهداف مورد نظر سیستم مدیریت کیفیت پس از اخذ گواهینامه ایزو محقق نشده است. یافته ها نشان می دهد که عدم شناخت توانمندی های نیروی انسانی در پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت و کمبود نیروی کارآمد, عدم کنترل و نظارت مستمر, انحصاری بودن خدمات و عدم وجود شرایط رقابتی, عدم اعتقاد مدیران ارشد به مفید بودن سیستم مدیریت کیفیت و همچنین عدم حمایت کافی از سیستم مدیریت کیفیت و اکتفا به فرایندهای نه چندان رضایت بخش گذشته, زمینه را برای عدم اثربخشی سیستم مدیریت کیفیت فراهم آورده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی، حمیدرضا، و کریمی، مریم. (1396). اثربخشی استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شرکت های دریافت کننده گواهینامه ایزو (مطالعه موردی: شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در استان اصفهان). آب و فاضلاب، 28(5 )، 106-117. SID. https://sid.ir/paper/103393/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی حمیدرضا، کریمی مریم. اثربخشی استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شرکت های دریافت کننده گواهینامه ایزو (مطالعه موردی: شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در استان اصفهان). آب و فاضلاب[Internet]. 1396؛28(5 ):106-117. Available from: https://sid.ir/paper/103393/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا بهرامی، و مریم کریمی، “اثربخشی استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شرکت های دریافت کننده گواهینامه ایزو (مطالعه موردی: شرکت های زیر مجموعه وزارت نیرو در استان اصفهان)،” آب و فاضلاب، vol. 28، no. 5 ، pp. 106–117، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/103393/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button