مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله همایش

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

90
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

37
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

رابطه بین رهبری اخلاقی و مشروعیت سازمانی بر نتایج فعالیت آموزشیاران مهد های کودک

نویسندگان

خواجوی رحیمه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف: این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین رهبری اخلاقی, مشروعیت سازمانی و نتایج مربوط به کار معلمان انجام شده است. روش و جامعه آماری: این پژوهش از نوع توصیفی و ماهیتی کاربردی دارد. جامعه آماری ما تمامی آموزشیاران کودک سراهای شهرستان گنبد کاووس می باشد. این پژوهش در زمینه آمار توصیفی تحصیلات که شامل دیپلم, فوق دیپلم, لیسانس, فوق لیسانس و دکترا و جنسیت مرد و زن و سن و سابقه کار را بین 100 نفر به عنوان نمونه آماری ازبین 470 نفر انتخاب نموده است. ابزار: جهت اندازه گیری مشروعیت سازمانی از مقیاس مشروعیت مدیر که توسط هافمن (1993), رهبری اخلاقی از پرسشنامه رهبری اخلاقی کالشون و همکاران (2011) استفاده گردید. پایایی پرسشنامه ها به وسیله ضریب آلفای کرونباخ و پایایی مرکب و روایی آن توسط روایی سازه و محتوایی مورد بررسی و تایید قرار گرفت. شیوه تحلیل: با استفاده از تکنیک مدل سازی معادلات ساختاری فرضیه های تحقیق مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتیجه گیری: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که بین مشروعیت سازمانی و رهبری اخلاقی با ریاکاری سازمانی از نظر معلمان مدارس آباده رابطه منفی و معنادار وجود دارد؛ همچنین بین ریاکاری سازمانی با ابعاد نتایج فعالیت آموزشیاران رابطه منفی و معناداری وجود دارد. بنابراین با توجه به نتایج می توان گفت وقتی ارزش های اخلاقی در مدرسه مورد توجه قرار گیرد و رفتارهای اخلاقی در کل فرهنگ مدرسه تشویق شود, نگرش معلمان نسبت به شغل بهبود یافته و انگیزه و تعهد آنها نسبت به کار و مدرسه بیشتر می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خواجوی، رحیمه. (1401). رابطه بین رهبری اخلاقی و مشروعیت سازمانی بر نتایج فعالیت آموزشیاران مهد های کودک. کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. SID. https://sid.ir/paper/1034075/fa

    Vancouver: کپی

    خواجوی رحیمه. رابطه بین رهبری اخلاقی و مشروعیت سازمانی بر نتایج فعالیت آموزشیاران مهد های کودک. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/1034075/fa

    IEEE: کپی

    رحیمه خواجوی، “رابطه بین رهبری اخلاقی و مشروعیت سازمانی بر نتایج فعالیت آموزشیاران مهد های کودک،” presented at the کنفرانس بین المللی مدیریت و صنعت. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1034075/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button