مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

665
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

166
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم متوسطه اول بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 هدف از انجام این تحقیق تعیین میزان تطابق محتوای کتاب مطالعات اجتماعی نهم با اعمال ذهنی و عوامل خلاقیت از دیدگاه گیلفورد بوده و روش انجام این تحقیق, توصیفی از نوع تحلیل محتوا و کاربردی بود. منبع تحلیل نیز محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم در سال تحصیلی 1401-1402 که دارای 166 صفحه, 12 فصل و 24 درس میباشد بود. در این تحقیق از شیوههای مختلف نمونه گیری استفاده نشده است. و نمونه آماری برابر با جامعه آماری منبع (تحلیل) در نظر گرفته شده است. واحد زمینه (تحلیل) در این تحقیق یک درس و واحد ثبت یک جمله انتخاب شده است. در طی انجام این تحقیق ابتدا محتوای کتاب به چهار نوع واحد تصویر, جدول, متن و سوالات و تکالیف تقسیم شد سپس مقوله های مورد نظر را با توجه به مبانی اساسی الگوی عوامل خلاقیت از دیدگاه گیلفورد تشکیل داده و درنهایت طی فرایند کدگذاری واحدهای تشکیل دهنده محتوادر مقوله های طراحی شده قرار داده شد نتایج به دست آمده درباره کل محتوای این کتاب نشان داد که در حوزه اعمال ذهنی چهارگانه, بیشترین توجه به ترتیب به حافظه شناختی, تفکر همگرا, تفکر واگرا و در نهایت تفکر ارزشیاب شده است و در بین عناصر سه گانه تفکر واگرا به ترتیب بیشترین توجه به سیالی, اصالت و انعطاف پذیری شده است. در نهایت به مولفان و نویسندگان این کتاب پیشنهاد میشود که جهت تقویت خلاقیت دانش آموزان به بعد واگرا در بین سایر ابعاد اعمال ذهنی توجه بیشتری به خرج داده, سعی در فراهم کردن شرایطی برای تفکر آزاد دانش آموزان جهت رشد خلاقیت آنها داشته باشند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کوپشی، یوسف، و ترکمانی، امینه. (1401). تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم متوسطه اول بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد. کنفرانس ملی یافته های نوین در مدیریت، روانشناسی و حسابداری. SID. https://sid.ir/paper/1035185/fa

    Vancouver: کپی

    کوپشی یوسف، ترکمانی امینه. تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم متوسطه اول بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/1035185/fa

    IEEE: کپی

    یوسف کوپشی، و امینه ترکمانی، “تحلیل محتوای کتاب مطالعات اجتماعی پایه نهم متوسطه اول بر اساس عوامل خلاقیت گیلفورد،” presented at the کنفرانس ملی یافته های نوین در مدیریت، روانشناسی و حسابداری. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1035185/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button