مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

199
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی مدل برنامه درسی رسمی و تجربه شده درس ریاضیات پایه ششم دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 28 | صفحه پایان 46

چکیده

 هدف از این تحقیق طراحی مدل برنامه درسی رسمی و تجربه شده درس ریاضیات پایه ششم دوره ابتدایی است در این پژوهش از طریق بررسی ادبیات و مصاحبه اکتشافی نسبت به شناسایی مؤلفه های برنامه درسی رسمی و تجربه شده درس ریاضیات پایه ششم دوره ابتدایی از روش تحلیل تم و به شیوه تحلیل محتوا (کدگذاری واحد تحلیل, مقوله ها و واحد ثبت) پرداخته شد. برای انجام مصاحبه میدانی, مشارکت کنندگان پژوهش در خصوص برنامه درسی رسمی شامل اعضای هیئت علمی رشته برنامه درسی و اعضاء هیئت علمی رشته ریاضی, مدرسان ریاضی برتر, برنامه ریزان درسی ریاضیات و پژوهشگران حوزه آموزش برنامه ریزی درسی و آشنا با آموزش ریاضی و برنامه درسی بودند و در خصوص برنامه درسی تجربه شده, جامعه شامل معلمان باتجربه و متخصص در پایه ششم ابتدایی می باشند. برای تحلیل داده ها از روش مقایسه مداوم در طی سه مرحله کدگذاری باز, محوری و انتخابی با استفاده از نرم افزار مکس کیودی ای نسخه پرو انجام گردید. تجزیه وتحلیل داده ها نشان داد که مؤلفه های برنامه درسی رسمی در دو بعد عملی و تعقلی شامل حل مسئله, خلاقیت, فعالیت ها, مهارت های فکری و درک و استدلال؛ و مؤلفه های برنامه درسی تجربه شده در دو بعد نظری و عملی شامل رویکرد حل مسئله, تدریس هدفمند, اصول تدریس, تدریس عملی, روش تدریس مبتنی بر پژوهش, روش تدریس اکتشافی, تدریس در گروه های آموزشی, روش تدریس نوین و روش تدریس انگیزاننده می باشد. نتایج پژوهش حاضر می تواند راهنمای مناسبی برای برنامه ریزان برنامه درسی درس ریاضیات پایه ششم ابتدایی برای تعیین سرفصل های آموزشی باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    غلامی پل بصره، علی، محمدی نایینی، مژگان، و ناطقی، فائزه. (1401). طراحی مدل برنامه درسی رسمی و تجربه شده درس ریاضیات پایه ششم دوره ابتدایی. ترویج علم، 13(22 )، 28-46. SID. https://sid.ir/paper/1035571/fa

    Vancouver: کپی

    غلامی پل بصره علی، محمدی نایینی مژگان، ناطقی فائزه. طراحی مدل برنامه درسی رسمی و تجربه شده درس ریاضیات پایه ششم دوره ابتدایی. ترویج علم[Internet]. 1401؛13(22 ):28-46. Available from: https://sid.ir/paper/1035571/fa

    IEEE: کپی

    علی غلامی پل بصره، مژگان محمدی نایینی، و فائزه ناطقی، “طراحی مدل برنامه درسی رسمی و تجربه شده درس ریاضیات پایه ششم دوره ابتدایی،” ترویج علم، vol. 13، no. 22 ، pp. 28–46، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1035571/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button