مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

324
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

689
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیامدهای تربیتی و رفتاری یادگیری به شیوه کلاس معکوس: یک مطالعه پدیدارشناسانه

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 93

چکیده

 پژوهش حاضر, با هدف بررسی پیامدهای تربیتی و رفتاری یادگیری به شیوه کلاس معکوس انجام گرفت. روش پژوهش, کیفی, از نوع پدیدارشناسی است. مشارکت کنندگان این پژوهش, والدین و دانش آموزان پسر دوره ابتدایی شهرستان بیرجند در سال تحصیلی 1399-1400 بودند. با توجه به ماهیت پژوهش, از روش نمونه گیری هدفمند, از نوع معیار, استفاده شد که با مصاحبه نیمه ساختاریافته با 12 نفر, شامل 7 دانش آموز و 5 نفر از والدین آن ها, داده های اخذشده به اشباع رسید. داده های حاصل, به روش کُلایزی (2002) مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت و از نرم افزار MAXQDA11 به عنوان ابزار تحلیل داده ها استفاده شد. همچنین جهت ارزیابی یافته های پژوهش, از معیار گوبا و لینکلن (1985) استفاده شد. یافته های پژوهش, در 4 مضمون اصلی تربیتی و رفتاری شامل: پیامدهای «فردی و شخصی», «اجتماعی», «ارتباطی و روابط بین فردی» و «محیطی و زمانی» دسته بندی شدند. تجارب دانش آموزان و والدین نشان می دهد که استفاده از کلاس معکوس که در دو بخش آموزش خارج از کلاس و تعمیم یادگیری در کلاس درس, صورت می گیرد, پیامدهای فردی, شخصی و اجتماعی مختلفی برای دانش آموزان به همراه داشته است؛ به طوری که وقتی در منزل یا در محیط دیگر, یادگیری خود را دنبال می کنند, شخصی سازی یادگیری برای آن ها اتفاق می افتد؛ از سوی دیگر, در مرحله دوم یادگیری به شیوه کلاس معکوس, دانش آموزان در حوزه مسائل اجتماعی و سطوح مختلف ارتباطات آموزشی, دچار تحول می شوند. به طورکلی, نتایج پژوهش نشان می دهد یادگیری به شیوه کلاس معکوس, پیامدهای تربیتی و رفتاری مثبتی را به همراه دارد. همچنین یافته های پژوهش, زمینه را برای بررسی دیگر پیامدهای یادگیری به شیوه کلاس معکوس فراهم می آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    علی پور، محمد، و قاسمی، سیدعلیرضا. (1401). پیامدهای تربیتی و رفتاری یادگیری به شیوه کلاس معکوس: یک مطالعه پدیدارشناسانه. توسعه حرفه ای معلم، 7(3 (پیاپی 25) )، 77-93. SID. https://sid.ir/paper/1039713/fa

    Vancouver: کپی

    علی پور محمد، قاسمی سیدعلیرضا. پیامدهای تربیتی و رفتاری یادگیری به شیوه کلاس معکوس: یک مطالعه پدیدارشناسانه. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1401؛7(3 (پیاپی 25) ):77-93. Available from: https://sid.ir/paper/1039713/fa

    IEEE: کپی

    محمد علی پور، و سیدعلیرضا قاسمی، “پیامدهای تربیتی و رفتاری یادگیری به شیوه کلاس معکوس: یک مطالعه پدیدارشناسانه،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 7، no. 3 (پیاپی 25) ، pp. 77–93، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1039713/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button