مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

267
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

147
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رویکرد تربیت معلم شایسته بر اساس اسناد تحولی آموزش و پرورش

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

معلمان, مهمترین رکن هر نظام آموزشی به شمار میروند؛ به همین دلیل است که معلمان با کیفیت نقش حیاتی را در بهینه سازی فرایند تعلیم و تربیت ایفا می نمایند. فراتر از توفیق نظام آموزشی توفیق هر نظام سیاسی اجتماعی نیز به کیفیت معلمان آن جامعه وابسته است بدیهی است هر فردی که در کسوت معلمی ظاهر می شود نمی تواند به آسانی از عهده انجام این نقش خطیر برآید؛ چرا که ایفای این نقش, مستلزم آن است که معلمان واجد مجموعه ای از صلاحیت های حرفه ای باشند تا این امر مهم, محقق گردد. سطوح پایین امکانات آموزشی و بی توجهی به ابعاد گوناگون کیفیت آموزشی دانشگاه فرهنگیان است. در عین حال, در اسناد بالادستی آموزش عالی کشور, برنامه پنجم توسعه کشور و نیز سند جامع علمی کشور, تاکید بیشتری بر ارتقای آموزش عالی و جنبه های گوناگون آن شده است. ایجاد آستانه قابل دستیابی با در نظر گرفتن واقعیات شغل معلمی, دیدگاه های مناسب اجتماعی را به وجود می آورد و مؤسسات پیش از خدمت را با استانداردهای واضح و واقعی مرتبط می کند در نتیجه باید مراقب بود که موضوع استانداردها با دقت و حساسیت خاصی تعیین شوند تا بتوان از آنها به عنوان ابزاری برای حرفه ای کردن آموزش پیش از خدمت و کار معلمان استفاده کرد چرا که آنها همان قدر که مفیدند ممکن است در آینده به شکل عامل بازدارنده ای عمل کنند و کارکرد معلمان را از نظر تکنیکی کاهش دهند. عدم دقت در تدوین استانداردها می تواند سبب شود از صلاحیت آنها کاسته و به کنترل افراطی معلمان بپردازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جهانی فیروزآباد، علی النقی، و جهانی فیروزآباد، حسن علی. (1401). بررسی رویکرد تربیت معلم شایسته بر اساس اسناد تحولی آموزش و پرورش. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/1041398/fa

    Vancouver: کپی

    جهانی فیروزآباد علی النقی، جهانی فیروزآباد حسن علی. بررسی رویکرد تربیت معلم شایسته بر اساس اسناد تحولی آموزش و پرورش. 1401. Available from: https://sid.ir/paper/1041398/fa

    IEEE: کپی

    علی النقی جهانی فیروزآباد، و حسن علی جهانی فیروزآباد، “بررسی رویکرد تربیت معلم شایسته بر اساس اسناد تحولی آموزش و پرورش،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1041398/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button