مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

241
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

103
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بررسی رابطه بین تدریس پژوهش محور با پیشرفت علمی دانش آموزان

نویسندگان

حاجی محمدی حسن

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 این پژوهش با هدف کلی تعیین رابطه بین تدریس بارویکرد پژوهش محور با راستی آزمایی علمی وتحصیلی دانش-آموزان پایه پنجم دوره دوم ابتدایی مدرسه میثاق1 منطقه کهریزک در سال تحصیلی 1402-1401 انجام شده است. پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از لحاظ داده ها کمّی واز نظرماهیت وروش نیمه تجربی است. جامعه آماری شامل نیمی ازدانش آموزان پایه پنجم که شامل 85 نفر درمقطع دوره دوم ابتدایی بوده اند. برای تعیین حجم نمونه از جدول اچ, اس, بولا استفاده شده است ونمونه آماری مشتمل بر70 نفردانش آموزتعیین شدند که ازطریق روش نمونه-گیری تصادفی ساده انتخاب شدند که نمونه مورد مطالعه به دو گروه آزمایش (35نفر) و کنترل (35نفر) توزیع شدند. ابزارسنجش پژوهش پیش آزمون و پس آزمون و آزمون پیشرفت تحصیلی برای هر دو گروه صورت گرفت. پژوهش حاضر ازروایی صوری ومحتوایی باتوجه به نظر اساتیدجهت اجرای پرسشنامه استفاده گردیده است وهمچنین میزان آلفای کرونباخ برای پرسشنامه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان بوده است که نشانگر ضریب اعتماد بالای این پرسشنامه است. درادامه گروه آزمایش تحت تدریس با استفاده از درس پژوهی و روش های نوین تدریس از جمله (روش تدریس پروژه ای, روش تدریس حل مسأله, روش تدریس 5E, روش تدریس اکتشافی) و. . . قرار گرفتند و گروه کنترل در همان مدت با روش سنتی باهمان معلم(کلاس شناور)مورد تدریس قرار گرفتند. اطلاعات جمع آوری شده از طریق آزمون آماری توصیفی واستنباطی با استفاده از تکنیک آزمون t برای مقایسه دردوآزمون پیش آزمون و پس آزمون مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت ونتایج ذیل حاصل شد: نتایج حاصل از تجزیه وتحلیل داده ها به کمک آزمون های نظری وعملیاتی معناداربودن تفاوت نمرات دوگروه و مؤثربودن رویکرد پژوهش محور بر راستی آزمایی علمی و تحصیلی و همچنین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان را نشان داد. درضمن نتایج حاکی از این است که الگوی تدریس بارویکردپژوهشی بر ارتقاء سطح پیشرفت علمی و تحصیلی دانش آموزان تأثیر مثبت دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حاجی محمدی، حسن. (1400). بررسی رابطه بین تدریس پژوهش محور با پیشرفت علمی دانش آموزان. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/1041433/fa

    Vancouver: کپی

    حاجی محمدی حسن. بررسی رابطه بین تدریس پژوهش محور با پیشرفت علمی دانش آموزان. 1400. Available from: https://sid.ir/paper/1041433/fa

    IEEE: کپی

    حسن حاجی محمدی، “بررسی رابطه بین تدریس پژوهش محور با پیشرفت علمی دانش آموزان،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1041433/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button