مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

192
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

72
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل کاهش مصرف سوخت خودرو با فناوری نیم دونیرو 48 ولت

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 38

چکیده

 با توجه به بحران آلودگی هوا و افزایش گازهای گلخانه ای, استانداردهای آلایندگی به مرور سختگیرانه تر می شوند و از طرفی کاهش مصرف سوخت های تجدیدناپذیر از اهداف اصلی صنایع خودروسازی در جهان به حساب می آید. یکی از پاسخ ها به این مساله, استفاده از پیشران برقی در کنار پیشران احتراق داخلی است. در سال های اخیر خودروهای دونیرو برقی (HEV) با طراحی های متفاوت روانه بازار شده اند. در این بین با توجه به محدودیت ها و هزینه گرانی که این خودرو ها با آن مواجه اند, پیشران های نیم دونیرو (MHEV) از انتخاب های اصلی خودروسازان محسوب می گردند. دلیل این انتخاب, تاثیرگذاری مقبول نسبت به هزینه ارزان آن, به سبب تغییرات کم در قوای محرکه تک نیرو و قطعات, به همراه قابلیت اطمینان آن است. این پژوهش به بررسی کاهش مصرف سوخت به سبب پیاده سازی سامانه نیم دونیرو 48 ولت در یک خودرو تک نیرو با پیشران احتراق داخلی می پردازد. به همین منظور, الگو کامل خودرو تک نیرو و نیم دونیرو با استفاده از بسته نرم افزاری GT-SUITE شبیه سازی شد و مصرف سوخت طی دو چرخه رانندگی NEDC و WLTC مورد مطالعه قرار گرفت. براساس نتایج, استفاده از سامانه نیم دونیرو باعث کاهش مصرف سوخت 5% و 9% به ترتیب در دو چرخه WLTC و NEDC شده است. با همکاری خودروسازان و کسب مشخصات کامل خودرو, می توان ارزیابی دقیق تری از عملکرد خودرو بدست آورد. همچنین می توان با بهینه سازی روش مهار, بازده مصرف سوخت را افزایش داد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صبح خیز میاندهی، زهرا، حسینی، سیدوحید، آزادی، شهرام، و جمشیدی کارگر، محمدرضا. (1399). تحلیل کاهش مصرف سوخت خودرو با فناوری نیم دونیرو 48 ولت. تحقیقات موتور، -(58 )، 29-38. SID. https://sid.ir/paper/1049149/fa

    Vancouver: کپی

    صبح خیز میاندهی زهرا، حسینی سیدوحید، آزادی شهرام، جمشیدی کارگر محمدرضا. تحلیل کاهش مصرف سوخت خودرو با فناوری نیم دونیرو 48 ولت. تحقیقات موتور[Internet]. 1399؛-(58 ):29-38. Available from: https://sid.ir/paper/1049149/fa

    IEEE: کپی

    زهرا صبح خیز میاندهی، سیدوحید حسینی، شهرام آزادی، و محمدرضا جمشیدی کارگر، “تحلیل کاهش مصرف سوخت خودرو با فناوری نیم دونیرو 48 ولت،” تحقیقات موتور، vol. -، no. 58 ، pp. 29–38، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1049149/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button