مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

742
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سبک یادگیری دستیاران رشته های مختلف پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 32

چکیده

 زمینه و هدف: یادگیری یک فرآیند پیچیده است که عوامل زیادی بر آن اثر دارند. سبک یادگیری یکی از عوامل موثر بر یادگیری است که نحوه پردازش اطلاعات توسط افراد می باشد و موثر از عواملی چون ویژگی های شناختی و فیزیولوژیکی افراد است. هدف از این مطالعه بررسی سبک یادگیری دستیاران بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران بود تا زمینه ای برای مداخله و ارتقا آموزش دستیاری باشد.روش کار : به روش تصادفی ساده, هفت رشته از میان رشته های دستیاری دانشگاه علوم پزشکی تهران انتخاب و از هر گروه با استفاده از جدول اعداد تصادفی شانزده دستیار برای شرکت در مطالعه انتخاب شدند. در مجموع 112 دستیار در هفت رشته رادیولوژی, داخلی, جراحی عمومی, چشم پزشکی, اطفال, روان پزشکی و طب اورژانس وارد مطالعه شدند. از پرسشنامه پنج سوالی سبک یادگیری کلب (Kolb learning style Inventory) بهره گیری شد. داده ها پس از جمع آوری وارد نرم افزار SPSS version 18 شده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها : هفتاد وسه دستیار به پرسشنامه پاسخ دادند (میزان پاسخ دهی=65%). در اکثر رشته ها به جز داخلی بیشترین سبک یادگیری افراد جذب کننده و سپس سبک یادگیری هم گرا بود و در دستیاران رشته داخلی بیشترین آن هم گرا و سپس جذب کننده بود.نتیجه گیری: با توجه به استفاده سبک های یادگیری جذب کننده و هم گرا در بین دستیاران, روش های آموزشی چون سخنرانی, دیاگرام ها و دسته نوشته های استاد باید مورد توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قجرزاده، مهسا، و عدیلی اقدم، فاطمه. (1391). سبک یادگیری دستیاران رشته های مختلف پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 19(94)، 27-32. SID. https://sid.ir/paper/10500/fa

    Vancouver: کپی

    قجرزاده مهسا، عدیلی اقدم فاطمه. سبک یادگیری دستیاران رشته های مختلف پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1391؛19(94):27-32. Available from: https://sid.ir/paper/10500/fa

    IEEE: کپی

    مهسا قجرزاده، و فاطمه عدیلی اقدم، “سبک یادگیری دستیاران رشته های مختلف پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 19، no. 94، pp. 27–32، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/10500/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button