مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

155
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

518
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه رهبری استثماری با عملکرد نوآورانه به واسطه نقش میانجی پنهان ‍, سازی دانش

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 144

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, بررسی رابطه رهبری استثماری با عملکرد نوآورانه, به واسطه نقش میانجی پنهان ‍, سازی دانش است. جامعه پژوهش را معلمان ناحیه دو شیراز به تعداد 1945نفر تشکیل می دهند, که با استفاده از روش نمونه ‍, گیری تصادفی ساده و بر مبنای فرمول کوکران, نمونه ای به حجم 319 معلم از این جامعه انتخاب شد. برای جمع ‍, آوری داده ‍, ها از پرسشنامه ‍, های رهبری استثماری اشمید و همکاران (2019), پنهان ‍, سازی دانش کانلی و زویگ (2015) و عملکرد نوآورانه هوانگ و لی (2018) استفاده شد که ضریب آلفای کرونباخ آنها به ترتیب 97/0, 94/0 و 92/0 به دست آمد. روایی سازه ‍,پرسشنامه ‍, ها نیز به ‍, وسیله تحلیل عاملی تاییدی تعیین شد. روش پژوهش, توصیفی از نوع همبستگی است. تجزیه و تحلیل داده ‍,ها با استفاده از مدل ‍, سازی معادلات ساختاری و به کمک دو نرم ‍, افزار Spss و lisrel انجام شد. یافته ‍,های پژوهش نشان داد رهبری استثماری رابطه منفی و معناداری با عملکرد نوآورانه در سطح 05/0 دارد؛ پنهان ‍,سازی دانش نیز رابطه منفی و معناداری با عملکرد نوآورانه در سطح 05/0 دارد؛ رهبری استثماری به واسطه نقش میانجی پنهان ‍, سازی دانش رابطه غیرمستقیم, منفی و معناداری با عملکرد نوآورانه دارد. درنهایت برای ارتقای خلاقیت و عملکرد نوآورانه, به مسیولان آموزش و پرورش پیشنهاد می ‍, شود با انجام مصاحبه دقیق و تخصصی و همچنین بررسی رزومه کاری افراد متقاضی مدیریت مدارس, اطمینان حاصل کنند برای مدارس مدیری انتخاب می ‍, شود که خصایص رهبری استثماری را نداشته باشد و مدیران مدارس نیز با برقراری ارتباطات باز و تعامل صمیمانه با معلمان خود, احساس امنیت را برای به اشتراک گذاشتن دانش در آنها ایجاد کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قنبری، سیروس، معجونی، حسین، و تعجبی، محمود. (1401). بررسی رابطه رهبری استثماری با عملکرد نوآورانه به واسطه نقش میانجی پنهان ‍, سازی دانش. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، 33(4 (پیاپی 88) )، 123-144. SID. https://sid.ir/paper/1052864/fa

    Vancouver: کپی

    قنبری سیروس، معجونی حسین، تعجبی محمود. بررسی رابطه رهبری استثماری با عملکرد نوآورانه به واسطه نقش میانجی پنهان ‍, سازی دانش. جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)[Internet]. 1401؛33(4 (پیاپی 88) ):123-144. Available from: https://sid.ir/paper/1052864/fa

    IEEE: کپی

    سیروس قنبری، حسین معجونی، و محمود تعجبی، “بررسی رابطه رهبری استثماری با عملکرد نوآورانه به واسطه نقش میانجی پنهان ‍, سازی دانش،” جامعه شناسی کاربردی (مجله پژوهشی علوم انسانی دانشگاه اصفهان)، vol. 33، no. 4 (پیاپی 88) ، pp. 123–144، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1052864/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button