مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

45
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

41
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ادراک از کوید 19 و ارضای نیاز روان شناختی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان گردشگری با نقش میانجی پیش نگری و خوش بینی

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 114

چکیده

 هدف این تحقیق تحلیل تاثیر ادراک از کوید19 بر قصد کارآفرینانه دانشجویان گردشگری با توجه به نقش میانجی دوعامل پیشنگری و خوشبینی بوده است. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی موسسه آموزش عالی مازیار شهر رویان در دو گرایش برنامه ریزی و بازاریابی بوده است. بدین ترتیب تعداد 200 پرسشنامه بدون نقص جمع آوری گردید و جهت تجزیه و تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری با نرم افزار PLS استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد که ارضای نیازهای روانشناختی دانشجویان بطور مستقیم و بطور غیرمستقیم از طریق عامل خوشبینی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان تاثیر معناداری دارد. از طرف دیگر نتایج نشان داد که خوشبینی نسبت به وضعیت آینده, عاملی کلیدی برای تقویت قصد کارآفرینانه دانشجویان گردشگری محسوب می شود که می تواند اثر منفی ادراک از کوید19 را کاهش دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، مصطفی، خزائی پول، مرتضی، و خزائی، امیر. (1401). تاثیر ادراک از کوید 19 و ارضای نیاز روان شناختی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان گردشگری با نقش میانجی پیش نگری و خوش بینی. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، 17(59 )، 75-114. SID. https://sid.ir/paper/1054167/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی مصطفی، خزائی پول مرتضی، خزائی امیر. تاثیر ادراک از کوید 19 و ارضای نیاز روان شناختی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان گردشگری با نقش میانجی پیش نگری و خوش بینی. مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)[Internet]. 1401؛17(59 ):75-114. Available from: https://sid.ir/paper/1054167/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی محمدی، مرتضی خزائی پول، و امیر خزائی، “تاثیر ادراک از کوید 19 و ارضای نیاز روان شناختی بر قصد کارآفرینانه دانشجویان گردشگری با نقش میانجی پیش نگری و خوش بینی،” مطالعات مدیریت گردشگری (مطالعات جهانگردی)، vol. 17، no. 59 ، pp. 75–114، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1054167/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button