مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

681
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

412
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان خجالتی

نویسندگان

رضایی پروانه

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 بسیاری از دانش آموزانی که در مقایسه با همکلاسی هایشان در کلاس غیر فعال اند, از نظر آموزشی و اجتماعی از رفتار مناسبی برخوردارند, اما نسبت به دیگر دانش آموزان آرام تر بوده, از انجام کار با دیگران سرباز می زنند. بعضی از این دانش آموزان به درجات مختلف, با مشکل خجالتی یا گوشه گیر بودن مواجه اند و عده ی کمی از آن ها ممکن است به سمت اسکیزوفرنی سوق پیدا کنند. این مقاله به عنوان حدواسط این دو گروه از دانش آموزان را مدنظر قرار داده است, دانش آموزانی که معمولاً به عنوان بچه های خجالتی ( فاقد اعتماد به نفس و نگران از نظر اجتماعی ) یا گوشه گیر ( کسانی که حاضر جواب نیستند, تمایلی به برقراری ارتباط ندارند و خیالبافند ) شناخته می شوند. همانطور که می دانیم هرجا که انتظارات اجتماعی جدید مبهم باشند, درجاتی از خجالت کشیدن, طبیعی است. اما خجالتی بودن وقتی تبدیل به یک مشکل می شود که صرفاً وابسته به موقعیت نبوده, بلکه اختیاری باشد؛ تا جایی که به فرد برچسب زده شود. به ویژه در موقعیتی که این فرد برچسب را پذیرفته, آن را درونی کند, ممکن است الگوی جامعی از خجالتی بودن در او ایجاد شود و علائم دیگری مثل: اعتماد به نفس در ورود به موقعیت های اجتماعی و ناراحتی و سرباز زدن از ظاهر شدن در حضور دیگران, در وی ظاهر گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، پروانه. (1402). بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان خجالتی. همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در مدیریت و علوم انسانی. SID. https://sid.ir/paper/1054339/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی پروانه. بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان خجالتی. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1054339/fa

    IEEE: کپی

    پروانه رضایی، “بهبود مهارت های اجتماعی دانش آموزان خجالتی،” presented at the همایش ملی تحقیقات میان رشته ای در مدیریت و علوم انسانی. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1054339/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button