مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,820
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

تدریس اثر بخش با استفاده یادگیری مشارکتی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 یادگیری مشارکتی برای هر کلاسی که در شرایط یادگیری باشند, بطور گسترده تاکید شده است. در این رویکرد, دانش آموزان به صورت ناهمگن در قالب گروه های کوچک یادگیری برای تحقق اهداف تعیین شده, باهم به فعالیت می پردازند. از دیدگاه جانسون جانسون و هالوبیک: "یادگیری مشارکتی به کاربرد آموزشی گروه های کوچک اطلاق می گردد که در آن دانش آموزان برای بالا بردن دانش خود و همسالان شان با همدیگر به فعالیت می پردازند. در کلاس هایی که به صورت یادگیری مشارکتی برگزار می شوند, دانش آموزان به صورت گروه های مباحثه ای, آموزشی, طراحی و ارزشیابی به یادگیری می پردازند. دانش آموزان بجای رقابت فردی با یکدیگر, به رفاقت در یادگیری گروهی پرداخته و با مسئولیتی که به آنها داده می شود, به روش های مناسب و ایده آل باهم فعالیت می کنند. یادگیری مشارکتی سبب می شود دانش آموزان که به صورت انفرادی نمی توانند موفق شوند, از طریق همیاری به آن دست یابند. روش های سنتی دیگر جوابگوی معلمان در تدریس نیستند لذا بر آن شدیم تا در این مقاله به بررسی یادگیری مشارکتی بپردازیم. در این مقاله به بررسی یادگیری مشارکتی, پیش نیازها و چالش های این روش پرداخته ایم.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رنجه، علی، جعفری، جواد، جعفری، احمدرضا، و خرمی، میثم. (1402). تدریس اثر بخش با استفاده یادگیری مشارکتی. کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. SID. https://sid.ir/paper/1058814/fa

    Vancouver: کپی

    رنجه علی، جعفری جواد، جعفری احمدرضا، خرمی میثم. تدریس اثر بخش با استفاده یادگیری مشارکتی. 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1058814/fa

    IEEE: کپی

    علی رنجه، جواد جعفری، احمدرضا جعفری، و میثم خرمی، “تدریس اثر بخش با استفاده یادگیری مشارکتی،” presented at the کنفرانس بین المللی پژوهش های مدیریت و علوم انسانی در ایران. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1058814/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button