Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,455
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

927
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

9

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر نقشه مفهومی بر رویکردهای یادگیری دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 22 | صفحه پایان 31

چکیده

 زمینه و هدف: اکثر مطالعاتی که در آموزش پرستاری انجام گرفته بر نتایج یادگیری تمرکز داشته و فرایندهایی که دانشجویان در حین یادگیری از آنها استفاده می کنند, کمتر مورد توجه قرار گرفته است. روش های سنتی آموزش بالینی نمی تواند منجر به یادگیری معنادار و عمیق شود. هدف از انجام این مطالعه تعیین میزان تاثیر نقشه مفهومی بر رویکردهای یادگیری در دانشجویان پرستاری می باشد.روش بررسی: این یک مطالعه نیمه تجربی است که در آن 53 دانشجوی پرستاری به صورت تصادفی به دو گروه آزمون (28 نفر) و شاهد (25 نفر) تقسیم شدند. به دانشجویان گروه آزمون آموزش داده شد برای یادگیری تجارب بالینی از نقشه مفهومی استفاده نمایند. دانشجویان گروه شاهد به روش سنتی آموزش داده شدند. قبل و بعد از مداخله رویکردهای یادگیری با استفاده از پرسشنامه فرایند مطالعه اندازه گیری شد. داده ها با آزمون تی زوجی در نرم افزار SPSS v.16 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: نتایج پیش آزمون نشان داد بین دو گروه از نظر میانگین نمره رویکرد یادگیری و همچنین ویژگی های جمعیت شناختی تفاوت آماری وجود ندارد (p>0.05). میانگین نمره رویکرد عمیق در گروه آزمون پس از استفاده از نقشه مفهومی نسبت به پیش آزمون به طور معناداری افزایش یافت (p=0.03) مقایسه نمرات پس آزمون در گروه های آزمون و شاهد نشان داد که رویکرد عمیق در گروه آزمون به طور معناداری بیش از گروه شاهد می باشد (p=0.02) یادگیری سطحی تفاوت آماری نداشت.نتیجه گیری: استفاده از نقشه مفهومی به عنوان یک مداخله فراشناختی می تواند موجب افزایش یادگیری عمیق و معنادار در دانشجویان پرستاری گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجات، نازی، کوهستانی، حمیدرضا، و رضایی، کوروش. (1390). بررسی تاثیر نقشه مفهومی بر رویکردهای یادگیری دانشجویان پرستاری. حیات، 17(2)، 22-31. SID. https://sid.ir/paper/105990/fa

    Vancouver: کپی

    نجات نازی، کوهستانی حمیدرضا، رضایی کوروش. بررسی تاثیر نقشه مفهومی بر رویکردهای یادگیری دانشجویان پرستاری. حیات[Internet]. 1390؛17(2):22-31. Available from: https://sid.ir/paper/105990/fa

    IEEE: کپی

    نازی نجات، حمیدرضا کوهستانی، و کوروش رضایی، “بررسی تاثیر نقشه مفهومی بر رویکردهای یادگیری دانشجویان پرستاری،” حیات، vol. 17، no. 2، pp. 22–31، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/105990/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا