مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,800
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

391
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر دو روش آموزشی (سخنرانی - بسته آموزشی) بر آگاهی دختران در مورد بهداشت بلوغ

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 48

چکیده

 زمینه و هدف: با توجه به نقش مهم نوجوانان در آینده کشور و مشاهده نقایص موجود در اطلاعات دانش آموزان در مورد بهداشت بلوغ, بررسی حاضر با هدف مقایسه تاثیر دو روش آموزشی (سخنرانی- بسته آموزشی) بر آگاهی دختران در مورد بهداشت بلوغ در مدارس راهنمایی تحت پوشش پایگاه تحقیقات جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تهران طراحی و اجرا شد.روش بررسی: طی یک مطالعه نیمه تجربی, 200 دانش آموز دختر از طریق نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات, پرسشنامه بود. به یک گروه از طریق ارایه بسته آموزشی و به گروه دیگر از طریق سخنرانی, طی دو جلسه دو ساعته, آموزش داده شد. مرحله دوم پژوهش, 6 هفته بعد انجام شد. جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید.یافته ها: بر اساس نتایج مطالعه, میانگین نمره آگاهی بعد از آموزش نسبت به میانگین نمره قبل از آموزش, در هر دو گروه افزایش نشان داد (p=0.0001). همچنین میانگین نمره آگاهی بعد از آموزش, در گروه بسته آموزشی در مقایسه با گروه سخنرانی, بر اساس آزمون من ویتنی یو, افزایش معناداری را نشان داد (p<0.001). تفاوت میانگین نمرات آگاهی قبل و بعد از آموزش در دو گروه, مقایسه شد که در گروه بسته آموزشی به طور معناداری بیشتر از سخنرانی بود. مقایسه تفاوت نمرات هر دو گروه, قبل و بعد از آموزش نیز اختلاف معناداری را نشان داد (p<0.0001).نتیجه گیری: هر دو روش آموزشی, در ارتقای سطح آگاهی دانش آموزان, موثر بوده اند, اما مقایسه میانگین تفاضل نمرات در دو گروه, حاکی از موثرتر بودن روش بسته آموزشی نسبت به سخنرانی بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خاکبازان، زهره، جمشیدی، فرشته، مهران، عباس، و دامغانیان، مریم. (1387). مقایسه تاثیر دو روش آموزشی (سخنرانی - بسته آموزشی) بر آگاهی دختران در مورد بهداشت بلوغ. حیات، 14(1)، 41-48. SID. https://sid.ir/paper/106183/fa

    Vancouver: کپی

    خاکبازان زهره، جمشیدی فرشته، مهران عباس، دامغانیان مریم. مقایسه تاثیر دو روش آموزشی (سخنرانی - بسته آموزشی) بر آگاهی دختران در مورد بهداشت بلوغ. حیات[Internet]. 1387؛14(1):41-48. Available from: https://sid.ir/paper/106183/fa

    IEEE: کپی

    زهره خاکبازان، فرشته جمشیدی، عباس مهران، و مریم دامغانیان، “مقایسه تاثیر دو روش آموزشی (سخنرانی - بسته آموزشی) بر آگاهی دختران در مورد بهداشت بلوغ،” حیات، vol. 14، no. 1، pp. 41–48، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106183/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button