مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,080
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

928
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مشکلات فراروی والدین در پرورش فرزندان کم شنوا

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 11

چکیده

 زمینه و هدف: علیرغم انبوه مقالات موجود پیرامون کودکان کم شنوا, مقالات معدودی به طور خاص به والدین و مشکلات فراروی آنان در پرورش کودکان کم شنوا پرداخته اند. در فرآیند رشد, اولین تعامل کودک با والدینش صورت می گیرد. در برنامه های مداخلات زودرس کیفیت تعامل و پرورش کودکان کم شنوا نقش موثری را در پیشرفت بعدی کودک کم شنوا ایفا می کند. هـدف این مقالـه بررسی جنبـه های مختلف پرورش فرزنـدان کم شنـوا از دیـدگاه های مختلف است.روش بررسی: در این مقاله به جنبه های مختلف پرورش فرزندان کم شنوا از دیدگاه مطالعات انجام یافته از بانک های اطلاعاتی Medline,Proquest  و Scopus و نیز کتاب های معتبر از سال 1984 تا 2009 پرداخته می شود.یافته ها: نقش های نیمه تخصصی والدین برای فرزندانشان فشاری مضاعف بر آن ها وارد می کند و دیگر جنبه های به همان اندازه پر اهمیت نقش آن ها را ـ به عنوان یک پدر و یک مادر ـ در پرورش فرزندانشان به شدت متاثر می کند. پرورش کودک کم شنوا با توجه به مسایل بسیاری از جمله نوع و میزان کم شنوایی, سن کودک و ویژگی های شخصیتی والدین, اثرات متفاوتی بر آن ها بر جا می گذارد.نتیجه گیری: پرورش کودک کم شنوا هم مشابه و هم متفاوت با پرورش هر فرزند دیگری است. هر جا تفاوتی هست, چالشی نیز هست. از این رو حمایت, پشتیبانی و مشاوره های کارشناسان و دیگر والدین در این راستا موردنیاز و بسیار ارزشمند است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موللی، گیتا، و نعمتی، شهروز. (1388). مشکلات فراروی والدین در پرورش فرزندان کم شنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 18(1-2 (پیاپی 31-32))، 1-11. SID. https://sid.ir/paper/106230/fa

    Vancouver: کپی

    موللی گیتا، نعمتی شهروز. مشکلات فراروی والدین در پرورش فرزندان کم شنوا. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1388؛18(1-2 (پیاپی 31-32)):1-11. Available from: https://sid.ir/paper/106230/fa

    IEEE: کپی

    گیتا موللی، و شهروز نعمتی، “مشکلات فراروی والدین در پرورش فرزندان کم شنوا،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 18، no. 1-2 (پیاپی 31-32)، pp. 1–11، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106230/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button