مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

831
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

659
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان استاندارد دیادوکوکاینتیک در دانش آموزان مقطع ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 39 | صفحه پایان 49

چکیده

 هدف: این پژوهش با هدف بررسی میزان استاندارد دیادوکوکاینتیک در بین دانش آموزان مقطع ابتدایی در سه منطقه 3, 8, 19 شهر تهران انجام شده است.مواد و روش ها: جامعه مورد مطالعه در این تحقیق دانش آموزان مقطع ابتدایی سه منطقه آموزشی 3 و 8 و 19 بودند که از میان آنها 1997 دانش آموز 980) نفر دختر و 1017 نفر پسر( به طور تصادفی انتخاب گردیدند. دانش آموزان باید در مدت 5 ثانیه هجاهای /pa/, /ta/, /ka/ و /pa ta ka/ را به صورت سریع تولید می نمودند و همچنین باید تعداد ثابت هجاهای مشخص را جهت تعیین زمان اجرای آن به صورت سریع تولید نماید که در این مطالعه دانش آموزان باید 15 دفعه هر یک از هجاهای فوق را تولید می کردند تا زمان آنها ثبت گردد.یافته ها: میانگین تعداد و زمان تکرار هجا ها بر حسب سن اختلاف معنی داری یافتند. تفاوت میانگین های برخی هجاها بر حسب جنس معنی دار بود.نتیجه گیری: با افزایش سن توانایی میانگین تعداد تکرار هجاها افزایش می یابد و میانگین زمان تکرار هجاها کاهش می یابد. به طور کلی به نظر می رسد میانگین زمان تکرار در پسران کمتر از دختران باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شاه بداغی، محمدرحیم، مرادی، اعظم، و کیانی، سارا. (1384). بررسی میزان استاندارد دیادوکوکاینتیک در دانش آموزان مقطع ابتدایی . (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 14(23)، 39-49. SID. https://sid.ir/paper/106279/fa

    Vancouver: کپی

    شاه بداغی محمدرحیم، مرادی اعظم، کیانی سارا. بررسی میزان استاندارد دیادوکوکاینتیک در دانش آموزان مقطع ابتدایی . (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1384؛14(23):39-49. Available from: https://sid.ir/paper/106279/fa

    IEEE: کپی

    محمدرحیم شاه بداغی، اعظم مرادی، و سارا کیانی، “بررسی میزان استاندارد دیادوکوکاینتیک در دانش آموزان مقطع ابتدایی ،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 14، no. 23، pp. 39–49، 1384، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106279/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا