مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

745
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

507
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یک نمونه نسخه فارسی آزمون ظرفیت توجه پیوسته شنوایی و گزارش نتایج آن در کودکان هنجار

صفحات

 صفحه شروع 86 | صفحه پایان 94

چکیده

 زمینه و هدف: توجه پیوسته به توانایی حفظ توجه نسبت به محرک های هدف در طول یک دوره زمانی پیوسته گفته می شود. در پژوهش حاضر نسبت به تهیه نسخه فارسی آزمون ظرفیت توجه پیوسته شنوایی و بررسی نتایج آن در کودکان هنجار اقدام شد.روش بررسی: در تهیه نسخه فارسی آزمون حاضر همانند آزمون مرجع از محرک گفتاری استفاده شد. محرک های گفتاری شامل 100 واژه تک هجایی متشکل از 20 مرتبه ارائه تصادفی واژه هدف و تکرار یک فهرست 21 کلمه ای از مجموعه واژه های تک هجایی بود که به طور تصادفی در کنار یکدیگر قرار گرفتند. آزمون در سطح راحت شنوایی به صورت دو گوشی و دایوتیک روی 46 کودک هنجار 7 تا 11 سال از دو جنس انجام شد.یافته ها: بین سن با متوسط امتیاز خطای بی قراری(p=0.004)  و امتیاز کل آزمون ظرفیت توجه پیوسته شنوایی(p=0.050)  اختلاف معنی داری وجود داشت. بین سن با متوسط امتیاز خطای کم توجهی و همچنین شاخص کاهش ظرفیت توجه, اختلاف معنی داری مشاهده نشد. جنسیت بر شاخص های مختلف آزمون, تاثیر معنی داری نداشت.نتیجه گیری: نتایج به دست آمده از آزمون حاضر روی گروهی از کودکان برخوردار از شنوایی هنجار, احتمالا موید توانایی آزمون ارائه شده در تعیین ظرفیت توجه پیوسته شنوایی را با استفاده از محرک های گفتاری است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطان پرست، ساناز، جعفری، زهرا، ثامنی، سیدجلال، و صالحی، مسعود. (1392). یک نمونه نسخه فارسی آزمون ظرفیت توجه پیوسته شنوایی و گزارش نتایج آن در کودکان هنجار. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، 22(1)، 86-94. SID. https://sid.ir/paper/106329/fa

    Vancouver: کپی

    سلطان پرست ساناز، جعفری زهرا، ثامنی سیدجلال، صالحی مسعود. یک نمونه نسخه فارسی آزمون ظرفیت توجه پیوسته شنوایی و گزارش نتایج آن در کودکان هنجار. (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research[Internet]. 1392؛22(1):86-94. Available from: https://sid.ir/paper/106329/fa

    IEEE: کپی

    ساناز سلطان پرست، زهرا جعفری، سیدجلال ثامنی، و مسعود صالحی، “یک نمونه نسخه فارسی آزمون ظرفیت توجه پیوسته شنوایی و گزارش نتایج آن در کودکان هنجار،” (شنوایی شناسی) auditory and vestibular research، vol. 22، no. 1، pp. 86–94، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106329/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا