مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,503
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

795
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازسنجی آموزشی پرستاران شاغل در بخش های روان پزشکی بیمارستان های شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 143

چکیده

 زمینه و هدف: برنامه های آموزشی به منظور تامین نیازهای آموزشی فراگیران طراحی می شوند. با توجه به گسترش سریع مرزهای علم, پرستاران نیاز به کسب مهارت های جدید دارند. بنابراین شناخت نیازهای آموزشی پرستاران شاغل, گامی موثر و مهم در راه ارتقای توانمندی آنان می باشد. هدف از مطالعه حاضر, تعیین نیازهای آموزشی پرستاران شاغل در بخش های روانپزشکی بوده است.مواد و روش ها: این مطالعه یک پژوهش مقطعی از نوع پیمایشی بوده است, که بر روی 76 نفر از پرستاران شاغل در بخش های روانپزشکی بیمارستان های نور, فارابی و الزهرا (س) شهر اصفهان در تابستان 1390 انجام شد. نمونه گیری به شیوه سرشماری صورت گرفته است. ابزار گردآوری داده ها یک پرسشنامه محقق ساخته بوده که به روش اعتبار محتوا و استفاده از ضریب Cronbach's alpha پایائی و روائی آن تایید گردیده است (r=89 درصد). تحلیل داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استباطی و توسط نرم افزار آماری SPSS انجام شده است.یافته ها: بیشترین نیاز آموزشی پرستاران به ترتیب در سه حیطه «شناخت بیماری ها», « مراقبت های پرستاری» و سپس «مراقبت های دارویی و غیردارویی» بوده است. مهمترین نیاز آموزشی پرستاران شاغل در بخش های روانپزشکی در حیطه شناخت بیماری ها شامل اختلالات روانپزشکی کودکان و نوجوانان و اورژانس های روانپزشکی, در حیطه مراقبت های پرستاری مشتمل بر نحوه کنترل بیماران تهاجمی و تدابیر مناسب به منظور پیشگیری از خودکشی و در نهایت در حیطه مراقبت های دارویی و غیردارویی, آشنایی با عوارض جانبی داروها و چگونگی مدیریت این عوارض جانبی حائز اهمیت بوده است. همچنین تفاوت معنی دار آماری بین متغیرهای سن, سابقه کار و محل خدمت پرستاران با نیازهای آموزشی آنها وجود نداشت.نتیجه گیری: با توجه به نیازهای اظهار شده توسط پرستاران در سه حیطه «شناخت بیماری ها», «مراقبت های پرستاری» و «مراقبت های دارویی و غیردارویی» پیشنهاد می شود که به منظور ارتقای دانش و مهارت کادر پرستاری و بهبود ارائه خدمات پرستاری به بیماران, به نیازهای مذکور بیشتر توجه شود و برای پرستاران دوره های آموزشی کوتاه مدت و بلندمدت برگزار گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امین الرعایا، مهین، عطاری، عباس، مرآثی، محمدرضا، هادی پور، کاظم، و عمرانی فرد، ویکتوریا. (1391). نیازسنجی آموزشی پرستاران شاغل در بخش های روان پزشکی بیمارستان های شهر اصفهان. تحقیقات علوم رفتاری، 10(2 (پی در پی 23))، 133-143. SID. https://sid.ir/paper/106528/fa

    Vancouver: کپی

    امین الرعایا مهین، عطاری عباس، مرآثی محمدرضا، هادی پور کاظم، عمرانی فرد ویکتوریا. نیازسنجی آموزشی پرستاران شاغل در بخش های روان پزشکی بیمارستان های شهر اصفهان. تحقیقات علوم رفتاری[Internet]. 1391؛10(2 (پی در پی 23)):133-143. Available from: https://sid.ir/paper/106528/fa

    IEEE: کپی

    مهین امین الرعایا، عباس عطاری، محمدرضا مرآثی، کاظم هادی پور، و ویکتوریا عمرانی فرد، “نیازسنجی آموزشی پرستاران شاغل در بخش های روان پزشکی بیمارستان های شهر اصفهان،” تحقیقات علوم رفتاری، vol. 10، no. 2 (پی در پی 23)، pp. 133–143، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106528/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button