مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

674
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

619
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

قابلیت یادگیری سازمانی و اجرای حاکمیت بالینی در بیمارستان تامین اجتماعی (یک مطالعه موردی)

صفحات

 صفحه شروع 75 | صفحه پایان 83

چکیده

 زمینه و هدف: یادگیری سازمانی در نظریه ها و مدل های مختلف در بعد نظری و تجربی تاثیر زیادی در تحولات سازمان ها داشته است و زمینه مساعدی برای تسهیل هر نوع تغییر و تحولی فراهم می کند. این قابلیت می تواند در اجرای حاکمیت بالینی نیز نقش اساسی ایفا نماید.موارد و روش ها: مطالعه حاضر مطالعه ای توصیفی- تحلیلی بود و به شیوه مقطعی در شش ماه اول سال 93 انجام شد. جامعه آماری کارکنان بیمارستان تامین اجتماعی اردبیل بود. برای انتخاب نمونه از نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و تعداد نمونه 170 نفر به دست آمد. از پرسشنامه 16 سوالی گومژ و همکاران برای سنجش قابلیت یادگیری در چهار بعد و از پرسشنامه 35 سوالی محقق ساخته برای سنجش حاکمیت بالینی در هفت بعد استفاده گردید. برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندمتغیره استفاده گردید. تحلیل داده ها با نرم افزار SPSS نسخه 18 انجام شد.نتایج: نتایج تحقیق نشان داد که قابلیت یادگیری با اجرای حاکمیت بالینی با ضریب 0.507 رابطه معنی داری دارد این ضریب برای تعهد مدیریت 0.644, دید سیستمی 0.498, فضای باز و آزمایشگری 0.446 و انتقال و یکپارچگی دانش 0.261 بود.نتیجه گیری: با توجه به نقش تاثیرگذار قابلیت یادگیری در اجرای حاکمیت بالینی پیشنهاد می شود زمینه لازم برای تقویت قابلیت یادگیری سازمانی در چهار بعد بویژه در بعد حمایت مدیریتی و دید سیستمی فراهم شود تا حاکمیت بالینی با اثربخشی بیشتر اجرا گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ابراهیم پور، حبیب، یعقوبی، نورمحمد، و زاهدی، سیدسعید. (1395). قابلیت یادگیری سازمانی و اجرای حاکمیت بالینی در بیمارستان تامین اجتماعی (یک مطالعه موردی). بیمارستان، 15(2 (مسلسل 57))، 75-83. SID. https://sid.ir/paper/106626/fa

    Vancouver: کپی

    ابراهیم پور حبیب، یعقوبی نورمحمد، زاهدی سیدسعید. قابلیت یادگیری سازمانی و اجرای حاکمیت بالینی در بیمارستان تامین اجتماعی (یک مطالعه موردی). بیمارستان[Internet]. 1395؛15(2 (مسلسل 57)):75-83. Available from: https://sid.ir/paper/106626/fa

    IEEE: کپی

    حبیب ابراهیم پور، نورمحمد یعقوبی، و سیدسعید زاهدی، “قابلیت یادگیری سازمانی و اجرای حاکمیت بالینی در بیمارستان تامین اجتماعی (یک مطالعه موردی)،” بیمارستان، vol. 15، no. 2 (مسلسل 57)، pp. 75–83، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106626/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button