Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,211
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

643
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی کیفیت خدمات ارائه شده دردرمانگاه های سرپایی بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس الگوی سروکوال در سال 94

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 17

چکیده

 زمینه و هدف:کیفیت خدمات, مقایسه ای است میان آنچه از دیدگاه مشتری باید وجود داشته باشد (انتظارات مشتری) باآنچه که دریافت کرده است. اگرانتظارات مشتری بیش ازادراکات اوباشد, ازدیدمشتری کیفیت خدمات دریافت شده کمتراست ونارضایتی وی رابه دنبال دارد.پژوهش حاضر باهدف تعیین کیفیت خدمات ارائه شده و مورد انتظار بیماران سرپایی دربیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران انجام شد.مواد و روش ها: پژوهش حاضرازنوع مطالعات توصیفی- تحلیلی و مقطعی بود که در سال 94 انجام شد.جامعه پژوهش شامل کلیه بیماران سرپایی مراجعه کننده به درمانگاههای بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران بود.نمونه پژوهش طبق فرمول حجم نمونه 225 نفرتعیین شد.برای گردآوری داده های کیفیت خدمات ارائه شده وموردانتظار ازپرسشنامه 22 سوالی استانداردسروکوال استفاده شد و تحلیل داده هادرنرم افزار SPSS با آزمون های تی زوجی, من ویتنی و کروسیکال والیس صورت گرفت.یافته ها: نتایج مطالعه حاکی از این امربودکه در تمام ابعاد کیفیت خدمات ارائه شده شکاف منفی وجودداشت. بیشترین شکاف مربوط به بعد پاسخگویی (-0.97) وکمترین شکاف مربوط به بعدعوامل محسوس (-0.69) بود. همچنین درخصوص ارتباط متغیرهای دموگرافیک با کیفیت خدمات درک شده, میان نوع بیمه دربعدقابلیت اطمینان وهمدلی و بیمه تکمیلی با بعد عوامل محسوس وقابلیت اطمینان ارتباط معنادار وجود داشت.نتیجه گیری: شکاف منفی (انتظارات بالاتر از ادراکات) در تمام ابعاد کیفیت نشان داد که ارتقای کیفیت در همه ابعاد لازم است. به ویژه دربعد پاسخگویی ضروری است تدابیری دراین زمینه اتخاذ شود. اصلاح فرآیندهای مدیریتی, کاهش زمان انتظار و افزایش انگیزه در کارکنان به منظورپاسخگویی مناسبتربه بیماران ازاین تدابیر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

حق شناس، الهام، عرب، محمد، رحیمی فروشانی، عباس، و موحد، الهام. (1396). بررسی کیفیت خدمات ارائه شده دردرمانگاه های سرپایی بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس الگوی سروکوال در سال 94. بیمارستان، 16(2 (مسلسل 61))، 9-17. SID. https://sid.ir/paper/106653/fa

Vancouver: کپی

حق شناس الهام، عرب محمد، رحیمی فروشانی عباس، موحد الهام. بررسی کیفیت خدمات ارائه شده دردرمانگاه های سرپایی بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس الگوی سروکوال در سال 94. بیمارستان[Internet]. 1396؛16(2 (مسلسل 61)):9-17. Available from: https://sid.ir/paper/106653/fa

IEEE: کپی

الهام حق شناس، محمد عرب، عباس رحیمی فروشانی، و الهام موحد، “بررسی کیفیت خدمات ارائه شده دردرمانگاه های سرپایی بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران بر اساس الگوی سروکوال در سال 94،” بیمارستان، vol. 16، no. 2 (مسلسل 61)، pp. 9–17، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106653/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا