Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,079
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,152
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

فرهنگ سازمانی بیمارستان های منتخب شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 45 | صفحه پایان 56

چکیده

 زمینه و هدف: فرهنگ سازمانی نقش بسزایی در بهره وری بیمارستان ها دارد. موفقیت یا شکست برنامه ها و استراتژی های تغییر سازمانی تا حدود زیادی به فرهنگ سازمانی بستگی دارد. این مطالعه با هدف شناسایی نوع فرهنگ سازمانی بیمارستان های شهر تهران در سال 139 3 انجام شد.مواد و روش ها: این پژوهش توصیفی- تحلیلی در 18 بیمارستان دولتی, خصوصی و تامین اجتماعی شهر تهران انجام شد که به صورت سهمیه ای- تصادفی از میان 114 بیمارستان شهر انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته شامل هشت بعد و 32 سوال استفاده شد که به صورت تصادفی طبقه بندی شده در اختیار 696 نفر از کارکنان رسته های اداری, پشتیبانی, تشخیصی و درمانی بیمارستان قرار گرفت. تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 20 و با آزمون های آماری تحلیلی نظیر اسپیرمن, مان ویتنی و کروسکال والیس انجام شد. نتایج: میانگین امتیاز فرهنگ سازمانی بیمارستان های شهر تهران برابر با 3.62 از شش امتیاز بود (فرهنگ متوسط). بین فرهنگ سازمانی و نوع مالکیت بیمارستان ها ارتباط آماری معنی دار وجود داشت (p=0.002). میانگین امتیاز فرهنگ سازمانی به ترتیب در بیمارستان های تامین اجتماعی و خصوصی بیشتر بود.بعد توجه به جزئیات در بیمارستان های دولتی و تامین اجتماعی بیشترین امتیاز و بعد مشتری مداری در بیمارستان های خصوصی بیشترین امتیاز را کسب کرده بود. بیشترین و کمترین میانگین امتیاز فرهنگ سازمانی به ترتیب مربوط به بخش های اداری و پشتیبانی بیمارستان ها بود. نتیجه گیری: فرهنگ سازمانی در بیمارستان های شهر تهران در حد متوسط ارزیابی شد. بنابراین, پیشنهاد می شود که مدیران بیمارستان ها با استفاده از برنامه های مهندسی فرهنگ سازمانی به منظور افزایش بهره وری سازمان های خود, فرهنگ سازمانی به ویژه ابعاد انسجام, کار گروهی و خلاقیت سازمانی آن را ارتقا دهند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

مصدق راد، علی محمد، و سخنور، مبین. (1396). فرهنگ سازمانی بیمارستان های منتخب شهر تهران. بیمارستان، 16(2 (مسلسل 61))، 45-56. SID. https://sid.ir/paper/106658/fa

Vancouver: کپی

مصدق راد علی محمد، سخنور مبین. فرهنگ سازمانی بیمارستان های منتخب شهر تهران. بیمارستان[Internet]. 1396؛16(2 (مسلسل 61)):45-56. Available from: https://sid.ir/paper/106658/fa

IEEE: کپی

علی محمد مصدق راد، و مبین سخنور، “فرهنگ سازمانی بیمارستان های منتخب شهر تهران،” بیمارستان، vol. 16، no. 2 (مسلسل 61)، pp. 45–56، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106658/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا