مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,477
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقاله مروری؛ تعیین میزان رضایت بیماران بستری از بیمارستانها: مرور نظام مند و متاآنالیز

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 87

چکیده

 زمینه و هدف: بیماران بهانه و علت وجودی برای ایجاد بیمارستان ها هستند. لذا تامین نیازها و برآوردن توقعات آنها, یکی از مهمترین وظایف بیمارستانها می باشد, از این رورضایت بیمار به عنوان ابزاری قابل اعتماد برای بررسی کیفیت مراقبت های انجام شده در دهه اخیر مورد توجه قرار گرفته است. لذا در مقاله حاضرمستندات مرتبط با رضایت بیماران در ایران مورد بررسی قرار گرفت و با استفاده از متاآنالیز, میزان رضایت کلی آنها برآورد گردید.روش کار: مقالات مرتبط با رضایت بیماران با جستجوی کلید واژه های مرتبط در بانک های اطلاعاتی مختلف شناسایی گردید و بعد از اعمال معیارهای ورود به مطالعه, 26مطالعه استخراج گردید. نتایج با استفاده از دستورات متاآنالیز به کمک نرم افزار Stata11 مورد تحلیل قرار گرفت.یافته ها: 14058 بیمار در 26 مطالعه وارد شده به این متاآنالیز مورد بررسی قرار گرفتند. بر اساس مدل اثر تصادفی, درصد رضایت کلی بیماران 70.5 با فاصله اطمینان 63.3-77.6 ولی بر اساس مدل اثر ثابت, درصد رضایت کلی بیماران, 82.5 با فاصله اطمینان 81.9-83.1 برآورد می گردد.نتیجه گیری: میزان رضایتمندی بیماران در ایران در مقایسه با سایر کشورها در سطح مطلوبی قرار دارد. علاوه بر این میزان رضایت کلی بیماران در سالهای اخیر روند افزایشی داشته است که می توان آن را به اقداماتی چون روش های مختلف بهبود کیفیت, مشتری مداری, تکریم ارباب رجوع قابل انتساب دانست.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسی زاده، محمود، نکویی مقدم، محمود، و امیراسماعیلی، محمدرضا. (1392). مقاله مروری؛ تعیین میزان رضایت بیماران بستری از بیمارستانها: مرور نظام مند و متاآنالیز. بیمارستان، 12(1 (مسلسل 44))، 77-87. SID. https://sid.ir/paper/106669/fa

    Vancouver: کپی

    موسی زاده محمود، نکویی مقدم محمود، امیراسماعیلی محمدرضا. مقاله مروری؛ تعیین میزان رضایت بیماران بستری از بیمارستانها: مرور نظام مند و متاآنالیز. بیمارستان[Internet]. 1392؛12(1 (مسلسل 44)):77-87. Available from: https://sid.ir/paper/106669/fa

    IEEE: کپی

    محمود موسی زاده، محمود نکویی مقدم، و محمدرضا امیراسماعیلی، “مقاله مروری؛ تعیین میزان رضایت بیماران بستری از بیمارستانها: مرور نظام مند و متاآنالیز،” بیمارستان، vol. 12، no. 1 (مسلسل 44)، pp. 77–87، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106669/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button