مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,448
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی گیرندگان خدمات اورژانس در بیمارستان های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 49

چکیده

 زمینه و هدف: در سال های اخیر توجه شایانی به گیرندگان خدمت اورژانس بیمارستانی گردیده است. هدف پژوهش حاضر تعیین عوامل موثر بر رضایتمندی گیرندگان خدمات اورژانس در بیمارستان های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی است.مواد و روش ها: حجم نمونه در این پژوهش توصیفی - تحلیلی - مقطعی 768 نفر از مراجعین یکسال گذشته بخش اورژانس بیمارستانهای منتخب بود. از هر دانشگاه سه بیمارستان عمومی و سه بیمارستان تخصصی بطور تصادفی انتخاب شد. ابزار پژوهش پرسشنامه ای 54 سوالی در دو بخش بود. روائی توسط اساتید و پایائی در پایلوت 50 تائی (0.87) تائید شد. نرخ پاسخگوئی %97.66 و آزمونها شامل آزمون t برای نمونه های مستقل, رگرسیون خطی ساده و چندگانه بود.نتایج: ویژگی های دموگرافیک افراد مورد مطالعه عبارتند: %57.3 زن, %56.8 بیشتر از 45 سال, %63.1 مشمولین تامین اجتماعی, %92.7 شهرنشین, 56% متاهل, %58.7 تحصیلات کمتر از متوسطه و %68.4 تحت پوشش بیمه مکمل. میزان هزینه پرداختی بیماران در دانشگاه شهید بهشتی بیشتر از تهران و بخش عمده ای از پرداختها در هر دو دانشگاه ترکیب بیمه و پرداخت از جیب بود. رضایتمندی مراجعین دانشگاه تهران در ابعاد پذیرش, نگهبانی, پزشکان معالج, کادر پرستاری و محیط - خدمات در تهران و مراجعین دانشگاه شهید بهشتی در بعد مدیریت بیشتر بود. میزان رضایتمندی در زمان حضور پزشک, زنان, افراد مسنتر, شهرنشینان و خودارجاعی به اورژانس بیشتر بود. رضایتمندی مراجعین دانشگاه تهران بیشتر از شهید بهشتی بود.نتیجه گیری: جمع آوری اطلاعات در مورد ارزیابی بیمار از کیفیت خدمات یا امکانات درمانی در دسترس, می تواند در راستای شناخت مناطق قابل ارتقای سیستم ارائه خدمت مورد استفاده واقع گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عرب، محمد، موحدکر، الهام، و محمودی، محمود. (1394). بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی گیرندگان خدمات اورژانس در بیمارستان های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی. بیمارستان، 14(1 (مسلسل 52))، 37-49. SID. https://sid.ir/paper/106724/fa

    Vancouver: کپی

    عرب محمد، موحدکر الهام، محمودی محمود. بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی گیرندگان خدمات اورژانس در بیمارستان های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی. بیمارستان[Internet]. 1394؛14(1 (مسلسل 52)):37-49. Available from: https://sid.ir/paper/106724/fa

    IEEE: کپی

    محمد عرب، الهام موحدکر، و محمود محمودی، “بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی گیرندگان خدمات اورژانس در بیمارستان های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی تهران و شهید بهشتی،” بیمارستان، vol. 14، no. 1 (مسلسل 52)، pp. 37–49، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/106724/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button