مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK (مقاله مروری)

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 28

چکیده

الکتروشیمی یکی از زیر شاخه های شیمی می باشد که به بررسی واکنش های شیمیایی می پردازد که در اثر عبور جریان الکتریکی انجام می شوند, یا انجام یافتن آن ها سبب ایجاد جریان الکتریکی می شود. الکتروشیمی همواره یکی از دروس دشوار در دوره دبیرستان شناخته می شود و یاددهی و یادگیری آن همواره مشکل بوده است. یکی از دغدغه های همیشگی دبیران شیمی آموزش الکتروشیمی بوده است و همواره سعی در ارایه راهکارهایی داشته اند که سبب تسهیل در یادگیری شیمی گردد. در پژوهش حاضر به طراحی محتوای آموزشی در زمینه ی الکتروشیمی با رویکرد STEM (علوم, تکنولوژی, مهندسی و ریاضی) برای دانشجویان رشته شیمی در مقطع کارشناسی پرداخته شده است که طی آن معلم خود به طراحی محتوای آموزشی و ساخت محتوای دانشی اقدام میکند. همچنین پس از طراحی محتوای آموزشی معلم باید بتواند این طراحی آموزشی را با رویکرد نوین نیز آموزش بدهد یعنی بهره گیری از رویکرد TPACK (دانش محتوایی فناوری آموزشی). رویکردSTEM و TPACK استفاده شده در این پژوهش از روش ها و رویکردهای نوین طراحی محتوی آموزشی و تدریس میباشد که استفاده از آنها در تدریس و طراحی یک محتوای آموزشی به یادگیری طولانی مدت و معنادار فراگیران کمک میکند و منجر به کاوشگری و کسب مهارت در فراگیران میشود. با این حال, اجرای موفقیت آمیز چنین رویکردها و راهبردها, مستلزم آن است که معلمان از آنها آگاه بوده و فعالیتهای کلاس را بر این اساس هدایت کنند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بهرامی مداح، امیرمحمد، فتحی نیا، مهرانگیز، حقیقت، حمیده، و سرکان، زهره. (1401). طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK (مقاله مروری). پژوهش در آموزش شیمی، 4(3 )، 1-28. SID. https://sid.ir/paper/1067812/fa

    Vancouver: کپی

    بهرامی مداح امیرمحمد، فتحی نیا مهرانگیز، حقیقت حمیده، سرکان زهره. طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK (مقاله مروری). پژوهش در آموزش شیمی[Internet]. 1401؛4(3 ):1-28. Available from: https://sid.ir/paper/1067812/fa

    IEEE: کپی

    امیرمحمد بهرامی مداح، مهرانگیز فتحی نیا، حمیده حقیقت، و زهره سرکان، “طراحی محتوای آموزشی برای موضوع الکتروشیمی با تلفیق دو رویکرد STEM و TPACK (مقاله مروری)،” پژوهش در آموزش شیمی، vol. 4، no. 3 ، pp. 1–28، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1067812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button