Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,480
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,093
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثرات الگودهی ویدئویی بر افزایش مهارت های خودیاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم

صفحات

 صفحه شروع 48 | صفحه پایان 56

چکیده

 زمینه و هدف: ا ختلال طیف اوتیسم [(Autism spectrum disorders (ASD] با مشکلات در زمینه عملکرد اجتماعی و ارتباطات و وجود رفتارهای تکراری و قالبی مشخص شده است. یافت شده است که الگودهی ویدئویی روش موثری برای آموزش انواع مهارت ها به کودکان مبتلا به اوتیسم باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی الگودهی ویدئویی بر افزایش مهارت های خودیاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم بود. روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه آزمایشی تک موردی می باشد. چهار کودک (2 پسر و 2 دختر) 6 تا 10 سال که مبتلا به اختلال اوتیسم تشخیص داده شدند, در این تحقیق شرکت داده شدند. از طرح خطوط پایه چندگانه برای هر آزمودنی استفاده شد و برای تجزیه و تحلیل داده ها, از تحلیل نموداری استفاده شد. یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد که روش الگودهی ویدئویی بر روی مهارت های خودیاری آزمودنی ها تاثیر دارد. نتیجه گیری: نتایج بدست آمده نشان داد که احتمالا الگودهی ویدئویی باعث افزایش مهارت های خودیاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدپور، وهاب، باباپورخیرالدین، جلیل، و بخشی پوررودسری، عباس. (1392). اثرات الگودهی ویدئویی بر افزایش مهارت های خودیاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 20(106)، 48-56. SID. https://sid.ir/paper/10702/fa

    Vancouver: کپی

    محمدپور وهاب، باباپورخیرالدین جلیل، بخشی پوررودسری عباس. اثرات الگودهی ویدئویی بر افزایش مهارت های خودیاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1392؛20(106):48-56. Available from: https://sid.ir/paper/10702/fa

    IEEE: کپی

    وهاب محمدپور، جلیل باباپورخیرالدین، و عباس بخشی پوررودسری، “اثرات الگودهی ویدئویی بر افزایش مهارت های خودیاری کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 20، no. 106، pp. 48–56، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/10702/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا