مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,130
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,948
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی در دانشجویان پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 29

چکیده

 مقدمه: اضطراب امتحان یک پدیده شایع در میان دانشجویان و از جمله مشکلات نظام آموزشی محسوب می شود. با توجه به تاثیر اضطراب امتحان بر عملکرد تحصیلی افراد این مطالعه با هدف تعیین اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی در دانشجویان پرستاری انجام شده است.مواد و روش ها: مطالعه حاضر یک مطالعه توصیفی- تحلیلی می باشد که بر روی 150 نفر از دانشجویان پرستاری مشغول به تحصیل در دانشکده پرستاری آبادان در سال 1386 انجام شده است. ابزار گردآوری داده ها شامل پرسش نامه ای مشتمل بر دو قسمت: ویژگی های دموگرافیک و پرسش نامه اضطراب امتحان (Test Anxiety Inventory) بوده که به روش خود ایفا در زمان برگزاری امتحانات پایان ترم تکمیل گردیدند. تجزیه و تحلیل داده های پژوهش با استفاده از شاخص های مرکزی و پراکندگی و آزمون من ویتنی و نیز ضریب هم بستگی اسپیرمن توسط نرم افزار SPSS 13.0 انجام شد.نتایج: میانگین نمره اضطراب امتحان دانشجویان در این پژوهش 30.9±23.2 بود. 14% دانشجویان اضطراب امتحان نداشتند, %48.7 اضطراب کم, %34 اضطراب متوسط و %3.3 اضطراب امتحان زیاد داشتند که در مجموع 86% از دانشجویان دارای درجاتی از اضطراب امتحان بودند. در این مطالعه ارتباط معنادار آماری بین اضطراب امتحان با عملکرد تحصیلی (معدل کل) (P=0.13), سن (P=0.84), وضعیت تاهل (P=0.053) و مقطع تحصیلی دانشجویان (P=0.057) به دست نیامد.نتیجه گیری: نظر به شیوع بالای اضطراب امتحان در دانشجویان, توصیه می شود ضمن توجه ویژه به این پدیده, پژوهش های بیش تری جهت شناسایی عوامل مرتبط با آن و ارایه راهکارهایی جهت کاهش آن در دانشجویان انجام گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    چراغیان، بهمن، فریدونی مقدم، مالک، برازپردنجانی، شهرام، و باورصاد، نفیسه. (1387). بررسی اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی در دانشجویان پرستاری. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، 3(3-4)، 25-29. SID. https://sid.ir/paper/107834/fa

    Vancouver: کپی

    چراغیان بهمن، فریدونی مقدم مالک، برازپردنجانی شهرام، باورصاد نفیسه. بررسی اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی در دانشجویان پرستاری. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی[Internet]. 1387؛3(3-4):25-29. Available from: https://sid.ir/paper/107834/fa

    IEEE: کپی

    بهمن چراغیان، مالک فریدونی مقدم، شهرام برازپردنجانی، و نفیسه باورصاد، “بررسی اضطراب امتحان و ارتباط آن با عملکرد تحصیلی در دانشجویان پرستاری،” (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، vol. 3، no. 3-4، pp. 25–29، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/107834/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button