مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

40
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

24
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل یابی علی نقش عملکرد خانواده در پیش بینی اضطراب کرونا با میانجیگری اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه بیماری همه گیر کرونا ویروس به دلیل چالش های مربوط به نابسامانی های اجتماعی مانند مشکلات مالی, بار مراقبت و استرس ناشی از قرنطینه, تهدیدی جدی برای بهزیستی خانواده ها و فرزندان آن ها می باشد. هدف پژوهش حاضر با هدف بررسی مدل یابی علی نقش عملکرد خانواده در پیش بینی اضطراب کرونا با میانجیگری اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم انجام گرفت. مواد و روش ها پژوهش مورد نظر توصیفی-همبستگی از نوع معادلات ساختاری می باشد. جامعه ی آماری پژوهش شامل کلیه دانش آموزان دوره دوم متوسطه شهر اردبیل در سال 1399 تشکیل داد. تعداد 250 نفر از این افراد به شیوه نمونه گیری در دسترس از بین جامعه آماری فوق انتخاب و در پژوهش شرکت کردند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ی عملکرد خانواده, اهمال کاری تحصیلی و اضطراب کرونا استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های ضریب همبستگی پیرسون و مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه 25 و Lisrel نسخه 8. 8 استفاده شد. یافته ها نتایج ضریب همبستگی نشان داد که اضطراب کرونا با عملکرد خانواده ارتباط منفی و با اهمال کاری تحصیلی ارتباط مثبت و معناداری دارد و اهمال کاری تحصیلی با عملکرد خانواده ارتباط منفی و معناداری دارد (00/01>P). شاخص های برازش مدل نیز, عملکرد خانواده بر اضطراب کرونا را با میانجی گری اهمال کاری تحصیلی تایید کرد. نتیجه گیری از لحاظ کاربردی با توجه به نقش عملکرد خانواده و اهمال کاری تحصیلی در پیش بینی اضطراب کرونا به مشاوران و روانشناسان برگزاری کارگاه های آموزشی مهارت های اجتماعی و حل مساله به خانواده ها و آموزش راهبردهای یادگیری در شرایط کرونا به دانش آموزان توصیه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    اخوی ثمرین، زهرا، اژدری، رامین، و اله بیگدلی، معرفت. (1401). مدل یابی علی نقش عملکرد خانواده در پیش بینی اضطراب کرونا با میانجیگری اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم. علوم مراقبتی نظامی، 9(2 (پیاپی 32) )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/1079109/fa

    Vancouver: کپی

    اخوی ثمرین زهرا، اژدری رامین، اله بیگدلی معرفت. مدل یابی علی نقش عملکرد خانواده در پیش بینی اضطراب کرونا با میانجیگری اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم. علوم مراقبتی نظامی[Internet]. 1401؛9(2 (پیاپی 32) ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/1079109/fa

    IEEE: کپی

    زهرا اخوی ثمرین، رامین اژدری، و معرفت اله بیگدلی، “مدل یابی علی نقش عملکرد خانواده در پیش بینی اضطراب کرونا با میانجیگری اهمال کاری تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم،” علوم مراقبتی نظامی، vol. 9، no. 2 (پیاپی 32) ، pp. 0–0، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1079109/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button