مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,597
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,025
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر اجرای برنامه مدرسه مروج سلامت بر برخی ویژگیهای سلامت روانی دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 14 | صفحه پایان 19

چکیده

 مقدمه: طرح «مدرسه مروج سلامت» در مدارس کشور به منظور پیشگیری از سوء مصرف مواد, بروز رفتارهای پرخطر و خشونت آمیز در حال اجرا است. این مطالعه با هدف ارزیابی اثربخشی این طرح در افزایش برخی از شاخص های سلامت روانی دانش آموزان شرکت کننده در طرح فوق انجام گرفت.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی- تحلیلی تعداد 400 دانش آموز در مقطع دبیرستان (در قالب 4 گروه (2 گروه مداخله و 2 گروه شاهد) از هر دو جنس دختر و پسر و هر کدام 100 نفر) بر اساس جدول کرجسی و مورگان به شکل نمونه گیری چندمرحله ای و تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسش نامه های استاندارد سلامت عمومی, پرخاشگری, عزت نفس, رضایت از زندگی و شادکامی بود. داده ها از طریق نرم افزار آماری SPSS ویرایش 13 و از طریق آمار توصیفی و آزمون آماری t زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سطح معناداری 5% در نظر گرفته شد.نتایج: بین میانگین نمرات سطح سلامت عمومی, عزت نفس, شادکامی و رضایت از زندگی گروه آزمایش و گروه مقایسه از نظر آماری تفاوت معناداری وجود نداشت. ولی بین میانگین نمرات عملکرد تحصیلی گروه آزمایش و گروه مقایسه از لحاظ آماری تفاوت معنادار مشاهده شد (P=0.005).نتیجه گیری: یافته کلی پژوهش حاکی از عدم اثربخشی آموزش های ارایه شده در میان دانش آموزان شرکت کننده در طرح مدرسه مروج سلامت بر متغیرهای سلامت روان است. بهتر است جهت اثربخش کردن طرح, شیوه های اجرایی آن مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدکوچکی، قربان، محمدکوچکی، عاشور، چرکزی، عبدالرحمان، بیانی، علی اصغر، اسمعیلی، عبدالطیف، و شهنازی، حسین. (1389). بررسی تاثیر اجرای برنامه مدرسه مروج سلامت بر برخی ویژگیهای سلامت روانی دانش آموزان. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، 5(4)، 14-19. SID. https://sid.ir/paper/107935/fa

    Vancouver: کپی

    محمدکوچکی قربان، محمدکوچکی عاشور، چرکزی عبدالرحمان، بیانی علی اصغر، اسمعیلی عبدالطیف، شهنازی حسین. بررسی تاثیر اجرای برنامه مدرسه مروج سلامت بر برخی ویژگیهای سلامت روانی دانش آموزان. (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی[Internet]. 1389؛5(4):14-19. Available from: https://sid.ir/paper/107935/fa

    IEEE: کپی

    قربان محمدکوچکی، عاشور محمدکوچکی، عبدالرحمان چرکزی، علی اصغر بیانی، عبدالطیف اسمعیلی، و حسین شهنازی، “بررسی تاثیر اجرای برنامه مدرسه مروج سلامت بر برخی ویژگیهای سلامت روانی دانش آموزان،” (دانش و تندرستی در علوم پایه پزشکی (مجله دانش و تندرستی، vol. 5، no. 4، pp. 14–19، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/107935/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button