مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,593
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر انحراف فکر به روش حباب سازی بر میزان اضطراب ناشی از رویه های تزریقی در کودکان سن مدرسه مبتلا به تالاسمی

صفحات

 صفحه شروع 52 | صفحه پایان 59

چکیده

 زمینه و هدف: رگ گیری یکی از شایع ترین روش های تهاجمی است که کودکان تجربه می کنند. معمولا رویه های تهاجمی برای کودکان علاوه بر درد, اضطراب را به همراه دارد. بنابراین تشخیص عوامل خطر در ایجاد اضطراب قبل از رویه های تهاجمی بسیار مهم می باشد. این مطالعه با هدف تاثیر تمرینات تنفسی منظم بر اضطراب ناشی از رویه های تزریقی در کودکان سن مدرسه مبتلا به تالاسمی انجام شد. مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی از نوع کارآزمایی بالینی است که در طی آن 40 کودک 12- 6 ساله مبتلا به تالاسمی در مرکز تالاسمی شهر کرمان که واجد شرایط ورود به مطالعه بودند از طریق نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و سپس به صورت تصادفی در دو گروه 20 نفره آزمون و کنترل قرار گرفتند. برای گروه آزمون روش انحراف فکر اسباب بازی حباب ساز اعمال شد. ابزارهای جمع آوری کننده اطلاعات پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک, مقیاس خود گزارشی چهره ای اضطراب بودند. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و استنباطی شامل آزمون های کای دو, تست دقیق فیشر, من ویتنی و ویلکاکسون و نرم افزار اس پی اس اس نسخه 16 استفاده گردید. یافته ها: میانگین نمره اضطراب قبل از تزریق در گروه حباب ساز 1.5±2.9 و بعد از تزریق 1.1±1.0 بود آزمون آماری تی زوج تفاوت معنی داری بین نمره اضطراب در دو گروه قبل از تزریق نشان داد (0.000=P) میانگین نمره اضطراب قبل از تزریق در گروه کنترل 2.2±3.1 و بعد از تزریق 2.1±2.4 بود آزمون آماری تی زوج تفاوت معنی داری بین نمره اضطراب در دو گروه قبل از تزریق نشان نداد (0.02=P). نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان داد که انحراف فکر با استفاده از اسباب بازی حباب ساز در کاهش اضطراب ناشی از رویه های تزریقی موثر بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    باقریان، سمانه، برهانی، فریبا، عباس زاده، عباس، رنجبر، هادی، و سلیمانی، فرزانه. (1391). تاثیر انحراف فکر به روش حباب سازی بر میزان اضطراب ناشی از رویه های تزریقی در کودکان سن مدرسه مبتلا به تالاسمی. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، 22(76)، 52-59. SID. https://sid.ir/paper/108218/fa

    Vancouver: کپی

    باقریان سمانه، برهانی فریبا، عباس زاده عباس، رنجبر هادی، سلیمانی فرزانه. تاثیر انحراف فکر به روش حباب سازی بر میزان اضطراب ناشی از رویه های تزریقی در کودکان سن مدرسه مبتلا به تالاسمی. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)[Internet]. 1391؛22(76):52-59. Available from: https://sid.ir/paper/108218/fa

    IEEE: کپی

    سمانه باقریان، فریبا برهانی، عباس عباس زاده، هادی رنجبر، و فرزانه سلیمانی، “تاثیر انحراف فکر به روش حباب سازی بر میزان اضطراب ناشی از رویه های تزریقی در کودکان سن مدرسه مبتلا به تالاسمی،” نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، vol. 22، no. 76، pp. 52–59، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108218/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button