مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,361
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,046
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیامدهای آموزشی رویکردهای نوین تدریس در آموزش بالینی پرستاری

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 25

چکیده

 زمینه و هدف: آموزش بالینی یکی از ارکان مهم آموزش پرستاری محسوب می شود. شایستگی فرهنگی به عنوان یکی از پیامدهای آموزش بالینی, موضوع مهم در آموزش پزشکی و پرستاری است که به واسطه آن, ارایه دهندگان مراقبت توانایی کارکردن به طور موثر را پیدا می کنند. شایستگی فرهنگی از طریق اجرا و به کارگیری هدفمند برخی راهبردها و فرایندهای یادگیری به دست می آید. هدف از نگارش مقاله حاضر, مروری بر رویکردهای نوین تدریس است که در آموزش بالینی دانشجویان پرستاری به کار گرفته شده است تا از میزان دستیابی به پیامد های یادگیری در حیطه های مختلف بویژه حیطه شایستگی فرهنگی آگاهی کسب شود.مواد و روش ها: مطالعه مروری حاضر بر اساس جستجو در پایگاه های اطلاعاتی فارسی شامل Magiran, Iran medex, SID, Irandoc و با استفاده از کلید واژه های آموزش بالینی, آموزش بالینی در پرستاری, روش های نوین تدریس, روش های نوین تدریس در آموزش بالینی صورت گرفت. در مجموع 62 مقاله ایرانی استخراج شد که پس از مطالعه و تحلیل, 26 مقاله مرتبط انتخاب گردید.یافته ها: از میان 26 مطالعه مرور شده, نقشه مفهومی و همکار آموزش بالینی هر کدام 6 مطالعه, انواع رویکرد های رایزنی 4 مقاله, رویکرد مبتنی بر کامپیوتر 2 مطالعه و رویکرد تلفیقی 3 مطالعه و بقیه سایر رویکرد ها را در بر گرفت.نتیجه گیری: مرور مطالعات رویکردهای نوین تدریس در آموزش یالینی پرستاری ایران نشان داد که شایستگی بالینی عنصر گمشده آموزش بالینی پرستاری است. با توجه به اهمیت و ضرورت آن توصیه می شود که در رویکردهای آموزش بالینی بخصوص رویکردهای نوین مورد توجه قرار گرفته و از مطالعات کمی و کیفی برای چگونگی سنجش و ارتقا آموزش این عنصر مهم استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صابری، مهدیه، محتشمی، جمیله، حیدری خیاط، نسترن، و رسولی، مریم. (1395). پیامدهای آموزشی رویکردهای نوین تدریس در آموزش بالینی پرستاری. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، 25(92)، 15-25. SID. https://sid.ir/paper/108253/fa

    Vancouver: کپی

    صابری مهدیه، محتشمی جمیله، حیدری خیاط نسترن، رسولی مریم. پیامدهای آموزشی رویکردهای نوین تدریس در آموزش بالینی پرستاری. نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)[Internet]. 1395؛25(92):15-25. Available from: https://sid.ir/paper/108253/fa

    IEEE: کپی

    مهدیه صابری، جمیله محتشمی، نسترن حیدری خیاط، و مریم رسولی، “پیامدهای آموزشی رویکردهای نوین تدریس در آموزش بالینی پرستاری،” نشریه دانشکده پرستاری و مامایی (Advances in Nursing and Midwifery)، vol. 25، no. 92، pp. 15–25، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108253/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا