مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

123
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

76
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

کارکرد بازی سازی در آموزش دستور زبان فارسی (مبحث ترکیب وصفی و اضافی)

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

چکیده

 زبان فارسی زبان رسمی و حافظ وحدت و هویت ملی کشور ماست. بنابراین زبان آموزی در دوره ی ابتدایی از اهمیت فراوانی برخوردار است, در ایران تدریس زبان و ادبیات فارسی, عادتا با تکیه بر روش های سنتی همراه بوده و در نظام آموزشی سنتی نیز بر روش های غیر فعال تأکید می شود که در نتیجه, انگیزه و علاقة دانش آموزان برای آموختن از بین می رود, با توجه به اهمیت بحث آموزش, یکی از چالش هایی که در این حوزه مطرح است, استفاده از شیوه های تدریس فعال همراه با بازی است. آموزش لذت بخش رویکردی است که در آن دانش آموزان بازی می کنند و آموزش با شوق بیشتری انجام می گیرد. امروزه روش تدریس فعال, می تواند به عملکرد و پیشرفت بیشتر دانش آموزان کمک کند. در این مقاله با استفاده از انجام پژوهشی به" کارکرد بازی سازی در آموزش دستور زبان فارسی (مبحث ترکیب وصفی و اضافی)" می پردازیم و به همین منظور, محقق یکی از مدارس پسرانه ابتدایی منطقه یک, استان تهران را انتخاب نموده و دو کلاس را به عنوان نمونه برگزید, کلاس اول با روش تدریس سنتی و کلاس دوم با روش تدریس بازی مورد بررسی قرار گرفت, مباحث ترکیب وصفی و اضافی در تعداد جلسات مشخص در هر دو کلاس تدریس شد و در نهایت طبق آزمون به عمل آمده نتیجه ی روش تدریس همراه با بازی با میانگین 89. 1% و روش تدریس سنتی با میانگین 56. 6% قبولی اعلام گشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مرادی، فاطمه، و مجیدی، مریم. (1402). کارکرد بازی سازی در آموزش دستور زبان فارسی (مبحث ترکیب وصفی و اضافی). کنفرانس بین المللی زبان، ادبیات، تاریخ و تمدن. SID. https://sid.ir/paper/1082569/fa

    Vancouver: کپی

    مرادی فاطمه، مجیدی مریم. کارکرد بازی سازی در آموزش دستور زبان فارسی (مبحث ترکیب وصفی و اضافی). 1402. Available from: https://sid.ir/paper/1082569/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه مرادی، و مریم مجیدی، “کارکرد بازی سازی در آموزش دستور زبان فارسی (مبحث ترکیب وصفی و اضافی)،” presented at the کنفرانس بین المللی زبان، ادبیات، تاریخ و تمدن. 1402، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1082569/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button