مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,717
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت مندی مراجعین از خدمات ارایه شده در دانشکده دندانپزشکی شیراز

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 86

چکیده

 بیان مساله: ارزیابی میزان رضایت بیمار معیاری مناسب برای بررسی شیوه درمان و کیفیت آن بوده و زمینه را در راستای رفع نواقص و نابسامانی ها و بالا بردن توانمندی ها آماده می سازد.هدف: هدف از این بررسی, ارزیابی رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی, دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سال 1384 تا 1385 بوه و امید است که گامی مثبت در رفع کاستی های دانشکده باشد.مواد و روش: در این بررسی 300 بیمار در گروه های سنی گوناگون شرکت نمودند. پرسشنامه ای که در برگیرنده اطلاعاتی شامل سن و جنس, میزان تحصیلات و شغل بوده فراهم شد. این پرسشنامه شامل 21 پرسش در ارتباط با مسایل بهداشتی, وضعیت تابلوهای راهنما, شیوه برخورد کارکنان و دانشجویان و مهارت های دانشجویان در 7 بخش درمانی دانشکده بود, که همه آنها توسط مراجعه کنندگان تکمیل گردید. یافته های به دست آمده از لحاظ آماری و با استفاده از روش ANOVA واکاوی شد. 21 نمودار بر پایه 21 پرسش تنظیم شده آماده گردید و 7 نمودار برای مقایسه کارکرد بخش های گوناگون نیز فراهم شد.یافته ها: 87.5 درصد بیماران از خدمات درمانی ارایه شده رضایت داشتند. 84.5 درصد بیان نمودند, که در صورت نیاز دوباره به خدمات دندانپزشکی به آن مرکز مراجعه خواهند کرد. 37 درصد بیماران شرایط نوبت دهی را مناسب دانسته و 44.5 درصد آنها به این پرسش که «آیا همه خدمات درمانی مورد نیازشان در دانشکده دندانپزشکی شیراز انجام شده» جواب مثبت دادند. 55.5 درصد بیماران از مهارت درمانی دانشجویان رضایت داشتند. در مقایسه بخش ها با یکدیگر بخش اطفال بالاترین رتبه را در این بخش ها به دست آورد.نتیجه گیری: بیشتر بیماران مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی از خدمات ارایه شده رضایت داشته ولی در زمینه های مهارت های عملی دانشجویان, مهار درد و برقراری ارتباط با بیماران مراجعه کننده, ضعف هایی دیده شده که در برنامه ریزی بخش ها بایستی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قپانچی، جنان، دقیق افکار، مریم، آزادی، آرش، و صداقتی شایسته، سیدسارنگ. (1388). رضایت مندی مراجعین از خدمات ارایه شده در دانشکده دندانپزشکی شیراز . مجله دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز - Journal Of Dentistry، 10(1 (مسلسل 22))، 83-86. SID. https://sid.ir/paper/108505/fa

    Vancouver: کپی

    قپانچی جنان، دقیق افکار مریم، آزادی آرش، صداقتی شایسته سیدسارنگ. رضایت مندی مراجعین از خدمات ارایه شده در دانشکده دندانپزشکی شیراز . مجله دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز - Journal Of Dentistry[Internet]. 1388؛10(1 (مسلسل 22)):83-86. Available from: https://sid.ir/paper/108505/fa

    IEEE: کپی

    جنان قپانچی، مریم دقیق افکار، آرش آزادی، و سیدسارنگ صداقتی شایسته، “رضایت مندی مراجعین از خدمات ارایه شده در دانشکده دندانپزشکی شیراز ،” مجله دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز - Journal Of Dentistry، vol. 10، no. 1 (مسلسل 22)، pp. 83–86، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108505/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button