مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

787
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی مهارت های بالینی دانشجویان: توافق نمرات خودارزشیابی و ارزشیابی مدرس بالینی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 29

چکیده

 مقدمه: اساسی ترین بخش هر برنامه آموزشی و درسی ارزشیابی است, زیرا با انجام آن می توان به کاستی های برنامه پی برد و برای رفع آنها اقدام نمود. ارزشیابی عملکرد بالینی از چالش های اساسی آموزش بالینی پرستاری است. امروزه خودارزشیابی به عنوان یکی از روش های سودمند در کنار ارزشیابی دانشجو توسط استاد, در نظام آموزشی مطرح شده است.هدف: این پژوهش با هدف تعیین ضریب توافق دو روش ارزشیابی خود و مدرس بالینی از مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری صورت گرفته است.روش کار: در این مطالعه مقطعی از نوع توصیفی- تحلیلی با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای سیستماتیک 79 دانشجوی پرستاری از ترم های تحصیلی دو تا هشت انتخاب شدند و پس از اتمام کارآموزی توسط خود و مدرس بالینی مورد ارزشیابی قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها فرم های ارزشیابی مورد استفاده در دانشکده پرستاری بود. از روش های آمار توصیفی و استنباطی(آنالیز واریانس, همبستگی اسپیرمن, ضریب همبستگی درون گروهی) برای تحلیل داده ها استفاده شد.نتایج: براساس نتایج حاصل از پژوهش, بین ارزشیابی خود و مدرس بالینی در فرم عمومی, اختصاصی و عمومی- اختصاصی اختلاف معناداری مشاهده نشد. همچنین بین این دو روش ارزشیابی همبستگی و توافق بالایی مشاهده گردید (ICC=0.916, P=0.0001).نتیجه گیری: با توجه به وجود همبستگی معنادار بین نمرات دو روش مختلف ارزشیابی پیشنهاد می شود که در جهت افزایش صحت نمره ارزشیابی بالینی دانشجویان و افزایش میزان رضایت آنها از روش خودارزشیابی در کنار ارزشیابی مدرس بالینی استفاده شود. شاید این شیوه بتواند در جهت ارتقاء روش های ارزشیابی بالینی گام بردارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علیمحمدی، ندا، تبری، رسول، نیکنامی، مریم، و کاظم نژادلیلی، احسان. (1395). ارزشیابی مهارت های بالینی دانشجویان: توافق نمرات خودارزشیابی و ارزشیابی مدرس بالینی. پرستاری و مامایی جامع نگر (journal of HOLISTIC NURSING AND MIDWIFERY)، 25(79)، 21-29. SID. https://sid.ir/paper/108772/fa

    Vancouver: کپی

    علیمحمدی ندا، تبری رسول، نیکنامی مریم، کاظم نژادلیلی احسان. ارزشیابی مهارت های بالینی دانشجویان: توافق نمرات خودارزشیابی و ارزشیابی مدرس بالینی. پرستاری و مامایی جامع نگر (journal of HOLISTIC NURSING AND MIDWIFERY)[Internet]. 1395؛25(79):21-29. Available from: https://sid.ir/paper/108772/fa

    IEEE: کپی

    ندا علیمحمدی، رسول تبری، مریم نیکنامی، و احسان کاظم نژادلیلی، “ارزشیابی مهارت های بالینی دانشجویان: توافق نمرات خودارزشیابی و ارزشیابی مدرس بالینی،” پرستاری و مامایی جامع نگر (journal of HOLISTIC NURSING AND MIDWIFERY)، vol. 25، no. 79، pp. 21–29، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/108772/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button