مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

32
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

28
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش تنظیم هیجانی بر راهبردهای ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی بیماران قلبی و عروقی

صفحات

 صفحه شروع 581 | صفحه پایان 595

چکیده

 زمینه و هدف با توجه به نتایج پژوهش های مختلف در زمینه نقش تجارب هیجانی در بیماری های قلبی و عروقی, به نظر می رسد بدتنظیمی هیجانی می تواند به عنوان عاملی مهم در بروز یا تشدید این بیماری ها مطرح باشد. هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش تنظیم هیجان بر راهبردهای ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی بیماران قلبی و عروقی بود. مواد و روش ها پژوهش حاضر از نوع طرح های نیمه تجربی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه بیماران قلبی و عروقی شهر کرمانشاه در سال 1397 بودند که از بین آن ها 30 نفر به عنوان شرکت کننده به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل انتخاب شدند (هر گروه 15 نفر). مداخله آموزش تنظیم هیجان برای گروه آزمایش در 8 جلسه نود دقیقه ای اجرا شد در حالی که گروه کنترل در این مدت هیچ گونه مداخله ای دریافت نکرد. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه تنظیم هیجانی (ERQ) استفاده شد. برای تجزیه وتحلیل داده ها از روش تحلیل کوواریانس چندمتغیره استفاده گردید. یافته ها تحلیل داده ها نشان داد که بین میانگین نمره های پس آزمون گروه آزمایش و کنترل, تفاوت معنی داری وجود دارد (0/01>P)؛ بدین معنی که آموزش تنظیم هیجان باعث افزایش راهبرد ارزیابی مجدد و کاهش راهبرد فرونشانی تجارب هیجانی گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل شد. نتیجه گیری نتایج مطالعه حاضر نشان داد که آموزش تنظیم هیجان می تواند به عنوان یک مداخله اثربخش با افزیش راهبرد ارزیابی مجدد و کاهش راهبرد فرونشانی تجارب هیجانی زمینه را برای بهبود بیماری های قلبی و عروقی فراهم سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی رضایی، سیدولی، و کاکابرایی، کیوان. (1400). تاثیر آموزش تنظیم هیجانی بر راهبردهای ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی بیماران قلبی و عروقی. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، 28(4 )، 581-595. SID. https://sid.ir/paper/1088296/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی رضایی سیدولی، کاکابرایی کیوان. تاثیر آموزش تنظیم هیجانی بر راهبردهای ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی بیماران قلبی و عروقی. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار[Internet]. 1400؛28(4 ):581-595. Available from: https://sid.ir/paper/1088296/fa

    IEEE: کپی

    سیدولی کاظمی رضایی، و کیوان کاکابرایی، “تاثیر آموزش تنظیم هیجانی بر راهبردهای ارزیابی مجدد و فرونشانی تجارب هیجانی بیماران قلبی و عروقی،” دانشگاه علوم پزشکی سبزوار، vol. 28، no. 4 ، pp. 581–595، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1088296/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button