مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

278
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

79
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر تکنولوژی دیجیتال بر محیط و قابلیت های بازاریابی شرکت های کوچک و متوسط

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 16

چکیده

 هدف اصلی از انجام این مطالعه بررسی تاثیر تکنولوژی دیجیتال بر محیط و قابلیت­های بازاریابی است. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی است و در زمره پژوهش­های توصیفی از نوع همبستگی قرار می­گیرد. این پژوهش از نظر فلسفه, قیاسی است که بر مبنای پارادایم اثبات­گرایی اجرا شده است. از نظر شاخص زمانی نیز مقطعی محسوب می­شود. برای سنجش متغیرهای پژوهش, از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. داده­های پژوهش با استفاده از مدل­سازی معادلات ساختاری و نرم­افزار لیزرل تحلیل شده است. جامعه آماری مورد مطالعه مدیران و کارشناسان در شرکت­های کوچک و متوسط در تهران است که تعداد آنها 950 نفر بوده است و با توجه به جدول مورگان, حجم نمونه 274 نفر تعیین شده است. در این راستا ضمن مرور بر ادبیات موضوع و استفاده از منابع کتابخانه­ای, محقق از پرسشنامه­ای برای جمع­آوری اطلاعات استفاده کرده است. روایی محتوایی با استفاده از فرمول لاوشه و پایایی با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ سنجیده شده است. فرضیات این پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری و با استفاده از نرم­افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفت. نتایج در پایان حاکی از تاثیر مثبت تکنولوژی دیجیتال بر قابلیت­های بازاریابی و محیط بازاریابی است. هدف اصلی از انجام این مطالعه بررسی تاثیر تکنولوژی دیجیتال بر محیط و قابلیت­های بازاریابی است. پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی است و در زمره پژوهش­های توصیفی از نوع همبستگی قرار می­گیرد. این پژوهش از نظر فلسفه, قیاسی است که بر مبنای پارادایم اثبات­گرایی اجرا شده است. از نظر شاخص زمانی نیز مقطعی محسوب می­شود. برای سنجش متغیرهای پژوهش, از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. داده­های پژوهش با استفاده از مدل­سازی معادلات ساختاری و نرم­افزار لیزرل تحلیل شده است. جامعه آماری مورد مطالعه مدیران و کارشناسان در شرکت­های کوچک و متوسط در تهران است که تعداد آنها 950 نفر بوده است و با توجه به جدول مورگان, حجم نمونه 274 نفر تعیین شده است. در این راستا ضمن مرور بر ادبیات موضوع و استفاده از منابع کتابخانه­ای, محقق از پرسشنامه­ای برای جمع­آوری اطلاعات استفاده کرده است. روایی محتوایی با استفاده از فرمول لاوشه و پایایی با استفاده از فرمول آلفای کرونباخ سنجیده شده است. فرضیات این پژوهش با استفاده از مدل معادلات ساختاری و با استفاده از نرم­افزار لیزرل مورد آزمون قرار گرفت. نتایج در پایان حاکی از تاثیر مثبت تکنولوژی دیجیتال بر قابلیت­های بازاریابی و محیط بازاریابی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button