مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

809
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزشیابی کیفی دانشکده فرش با رویکرد فازی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 110

چکیده

 دانشگاه محل تفکر منطقی و آموزش و یادگیری بسیاری از مسائل اقتصادی, اجتماعی و فرهنگی است که باعث ایجاد فرصت هایی برای پیشرفت و ترقی افراد می شود و آنان را برای ورود به عرصه های کاری آماده می سازد. افزایش و گسترش این موسسات به همراه رشد تغییرات محیطی باعث شده است تا مراکز دانشگاهی نیز, همانند سایر سازمان ها, اهمیت فلسفه مشتری مداری را درک نموده و برای حفظ موقعیت رقابتی خود, به بهبود کیفیت خدمات خود بپردازند. از آن جا که پیش نیاز بهبود کیفیت خدمات, پایش و ارزیابی آن و شناخت نقاط قوت و ضعف سازمان از این نظر است, استفاده از ابزار و روش های مناسب می تواند ما را در انجام این کار یاری رساند. یکی از ابزار مهم و پرکاربرد در این زمینه ServQual است. در این راستا, پرسش نامه ای بر اساس مدل ServQual (سروپرف) و در 5 بعد و 27 سوال طراحی و طی آن, سطح کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده در دانشکده فرش جهاد دانشگاهی یزد اندازه گیری شده است. سپس با استفاده از روش TOPSIS فازی, مولفه های کیفیت خدمات در این دانشگاه رتبه بندی شده اند. نتایج این پژوهش حاکی از آن است که کیفیت خدمات آموزشی ارائه شده در این دانشکده در سطح متوسط قرار داشته است. هم چنین رتبه بندی مولفه های کیفیتی نشان داده که جذابیت ظاهری تسهیلات فیزیکی و ثبت و نگهداری سوابق تحصیلی دانشجو بدون کم و کاست, به ترتیب بهترین و بدترین مولفه های کیفیت خدمات آموزشی در این دانشکده بوده اند. در پایان پیشنهاداتی به منظور بهبود مهم ترین مولفه های کیفیت خدمات آموزشی ارائه گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسعدی، میرمحمد، برزگری، محسن، میرغفوری، سیدحبیب اله، و صادقی آرانی، زهرا. (1389). ارزشیابی کیفی دانشکده فرش با رویکرد فازی. گلجام، -(16)، 97-110. SID. https://sid.ir/paper/109121/fa

    Vancouver: کپی

    اسعدی میرمحمد، برزگری محسن، میرغفوری سیدحبیب اله، صادقی آرانی زهرا. ارزشیابی کیفی دانشکده فرش با رویکرد فازی. گلجام[Internet]. 1389؛-(16):97-110. Available from: https://sid.ir/paper/109121/fa

    IEEE: کپی

    میرمحمد اسعدی، محسن برزگری، سیدحبیب اله میرغفوری، و زهرا صادقی آرانی، “ارزشیابی کیفی دانشکده فرش با رویکرد فازی،” گلجام، vol. -، no. 16، pp. 97–110، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109121/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button