مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,378
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

869
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت رشته ترویج و آموزش کشاورزی از دیدگاه دانش آموختگان دانشگاه تربیت مدرس (مقاله کوتاه)

صفحات

 صفحه شروع 131 | صفحه پایان 139

چکیده

 امروزه یکی از مسایل مهم در آموزش عالی به طور عام و در آموزش عالی کشاورزی به طور خاص ارزیابی مستمر کیفیت پژوهش و آموزش است. از این رو, هدف کلی این پژوهش توصیفی, ارزیابی کیفیت رشته ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس به منظور واکاوی کارآیی شغلی توسط دانش آموختگان می باشد. بدین منظور پنج ملاک: 1) میزان توانمندی های کسب شده, 2) رضایت از آموخته های کسب شده, 3) انطباق آموخته ها با انجام وظایف شغلی, 4) میزان اهداف دوره در زمینه پرورش نیروی انسانی و 5) اولویت بندی کارآیی دروس دوره در بازار کار در نظر گرفته شده است. ابزار اصلی این تحقیق پرسشنامه است که روایی صوری آن با کسب نظرات استادان و صاحب نظران در حوزه ارزیابی کیفیت آموزشی به دست آمد. آزمون مقدماتی برای به دست آوردن پایایی پرسشنامه انجام گرفت و ضریب کرونباخ آلفا برای قسمت های اصلی پرسشنامه بین 0.78 تا 0.88 به دست آمد. جامعه آماری مورد نظر شامل دانش آموختگان شاغل ورودی سال های 84-1374 گروه ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس می باشد (N=65). با استفاده از روش تمام شماری برای جمع آوری اطلاعات اقدام شد و در نهایت 46 پرسشنامه جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت (n=46). یافته های تحقیق, کارآیی شغلی دانش آموختگان شاغل ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس را در سطح "متوسط تا زیاد" نشان می دهد. همچنین , دانش آموختگان, میزان کارآیی دروس پایان نامه, روش تحقیق و سمینار را در بازار کار در اولویت های اول ذکر کردند. از طرف دیگر, پاسخگویان آشنایی با شبکه های اطلاعاتی مثل اینترنت را به عنوان مهمترین هدف دوره در زمینه پرورش نیروی انسانی بیان کردند. در نهایت, بر اساس نتایج ارزیابی, توصیه هایی برای بهبود کیفیت فعالیتهای آموزش گروه, ارایه شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پزشکی راد، غلامرضا، محتشم، حمیدرضا، و فعلی، سعید. (1386). ارزیابی کیفیت رشته ترویج و آموزش کشاورزی از دیدگاه دانش آموختگان دانشگاه تربیت مدرس (مقاله کوتاه). علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 3(1)، 131-139. SID. https://sid.ir/paper/109251/fa

    Vancouver: کپی

    پزشکی راد غلامرضا، محتشم حمیدرضا، فعلی سعید. ارزیابی کیفیت رشته ترویج و آموزش کشاورزی از دیدگاه دانش آموختگان دانشگاه تربیت مدرس (مقاله کوتاه). علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران[Internet]. 1386؛3(1):131-139. Available from: https://sid.ir/paper/109251/fa

    IEEE: کپی

    غلامرضا پزشکی راد، حمیدرضا محتشم، و سعید فعلی، “ارزیابی کیفیت رشته ترویج و آموزش کشاورزی از دیدگاه دانش آموختگان دانشگاه تربیت مدرس (مقاله کوتاه)،” علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، vol. 3، no. 1، pp. 131–139، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109251/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button