مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

799
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

718
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر میانجی بازاریابی کارآفرینانه در رابطه بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد کسب و کارهای گلخانه ای در شهرستان جیرفت

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 210

چکیده

 با توجه به اهمیت عملکرد به منزله ی شاخص اساسی موفقیت کسب و کارها, در سال های اخیر محققان همواره به طور جدی به دنبال بررسی عوامل تأثیرگذار بر آن بوده اند که در این میان, به دلیل لزوم گرایش کسب و کارها به سوی فعالیت های مخاطره آمیز و اقدامات نوآورانه از یک سو و افزایش تنوع در انتظارات و تقاضای مشتریان و تشدید رقابت در بازار از سوی دیگر, گرایش کارآفرینانه و بازاریابی کارآفرینانه بیش از سایر عوامل مورد توجه قرار گرفته اند. با توجه به اهمیت موضوع, تحقیق توصیفی-پیمایشی حاضر با هدف بررسی اثر میانجی بازاریابی کارآفرینانه در رابطه بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد انجام گرفت. جامعه آماری این تحقیق را 1022 نفر از گلخانه داران شهرستان جیرفت در استان کرمان تشکیل دادند که تعداد 246 نفر از آنان از طریق روش نمونه گیری طبقه ای با انتساب متناسب انتخاب شد. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده گردید. داده-های گردآوری شده با استفاده از تکنیک چند متغیره مدل سازی معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و به منظور آزمون اثر میانجی, از روش چندمنظوره خودگردان سازی استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که گرایش کارآفرینانه اثر مثبت و معنی داری بر عملکرد داشته (0/001=ρ-value= 0/780, β ) و در حدود 61 درصد از واریانس آن را تبیین کرد. همچنین, نتایج تحقیق حاکی از آن بود که مجموع اثر غیرمستقیم گرایش کارآفرینانه بر عملکرد از طریق بازاریابی کارآفرینانه معنی دار بوده (0/001=ρ-value=0/465, β ) و متغیر بازاریابی کارآفرینانه در رابطه بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد اثر میانجی جزئی داشت. بر اساس نتایج این تحقیق می توان نتیجه گرفت, به منظور بیشینه کردن تأثیر گرایش کارآفرینانه بر عملکرد, بایستی بازاریابی کارآفرینانه و مؤلفه های آن در کسب و کارهای گلخانه ای تقویت شوند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، روح اله، منگلی، نسرین، و صفا، لیلا. (1396). اثر میانجی بازاریابی کارآفرینانه در رابطه بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد کسب و کارهای گلخانه ای در شهرستان جیرفت. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 13(1 )، 195-210. SID. https://sid.ir/paper/109341/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی روح اله، منگلی نسرین، صفا لیلا. اثر میانجی بازاریابی کارآفرینانه در رابطه بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد کسب و کارهای گلخانه ای در شهرستان جیرفت. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران[Internet]. 1396؛13(1 ):195-210. Available from: https://sid.ir/paper/109341/fa

    IEEE: کپی

    روح اله رضایی، نسرین منگلی، و لیلا صفا، “اثر میانجی بازاریابی کارآفرینانه در رابطه بین گرایش کارآفرینانه و عملکرد کسب و کارهای گلخانه ای در شهرستان جیرفت،” علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، vol. 13، no. 1 ، pp. 195–210، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109341/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا