مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,802
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

332
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناخت سبک های یادگیری دانشجویان رشته کشاورزی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 46

چکیده

 هدف این پژوهش عبارت از شناخت سبک های یادگیری دانشجویان رشته کشاورزی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی است. این تحقیق از نوع مطالعات توصیفی - همبستگی بوده که برای گردآوری اطلاعات موردنیاز از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق را دانشجویان سال سوم و چهارم شاغل به تحصیل در دانشکده های کشاورزی دانشگاه های دولتی در سال تحصیلی 86-1385 تشکیل دادند که 256 نفر از آن ها به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. روایی صوری ابزار تحقیق بر اساس نظرات کارشناسان و اساتید محترم صاحبنظر در این زمینه مورد تایید قرار گرفت و برای تعیین پایایی پرسشنامه نیز از روش آزمون مقدماتی استفاده شد که آلفای کرونباخ محاسبه شده مبین اعتبار مناسب آن برای گردآوری داده ها بود. تحلیل داده ها با استفاده از برنامه نرم افزاری SPSS نسخه 5/11 انجام شد. یافته های تحقیق نشان داد که دانشجویان دختر, بیشتر دارای سبک یادگیری همگرا و دانشجویان پسر, بیشتر دارای سبک یادگیری انطباق یابنده می باشند. همچنین, نتایج نشان داد که پیشرفت تحصیلی دانشجویان با سبک های یادگیری متفاوت, با یکدیگر تفاوت معنی داری در سطح 5% دارد. نتایج آزمون دانکن در این مورد نشان داد که تفاوت معنی داری بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان با سبک یادگیری انطباق یابنده و دانشجویان با سبک یادگیری واگرا وجود دارد؛ به طوری که پیشرفت تحصیلی دانشجویان با سبک یادگیری انطباق یابنده بیشتر از دانشجویان با سبک یادگیری واگرا می باشد. هم چنین, تفاوت معنی داری بین پیشرفت تحصیلی دانشجویان با سبک یادگیری همگرا و دانشجویان با سبک یادگیری واگرا وجود دارد. به طوری که پیشرفت تحصیلی دانشجویان با سبک یادگیری همگرا بیشتر از دانشجویان با سبک یادگیری واگرا می باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

پورآتشی، مهتاب، موحدمحمدی، حمید، و شعبانعلی فمی، حسین. (1388). شناخت سبک های یادگیری دانشجویان رشته کشاورزی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، 5(1)، 37-46. SID. https://sid.ir/paper/109353/fa

Vancouver: کپی

پورآتشی مهتاب، موحدمحمدی حمید، شعبانعلی فمی حسین. شناخت سبک های یادگیری دانشجویان رشته کشاورزی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی. علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران[Internet]. 1388؛5(1):37-46. Available from: https://sid.ir/paper/109353/fa

IEEE: کپی

مهتاب پورآتشی، حمید موحدمحمدی، و حسین شعبانعلی فمی، “شناخت سبک های یادگیری دانشجویان رشته کشاورزی و تاثیر آن بر پیشرفت تحصیلی،” علوم ترویج و آموزش کشاورزی ایران، vol. 5، no. 1، pp. 37–46، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/109353/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button