Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

31
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

392
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر مداخلات از راه دور مشاوره ای و مربیگری بر مبنای امید بر رشد پس از سانحه، رضایت از زندگی و شادکامی مبتلایان به ویروس کووید-19 در شرایط قرنطینه

صفحات

 صفحه شروع 587 | صفحه پایان 598

چکیده

 زمینه و هدف: پژوهش حاضر به منظور مقایسه تاثیر مداخلات از راه دور مشاوره ای و مربیگری بر مبنای امید بر رشد پس از سانحه, رضایت از زندگی و شادکامی مبتلایان به ویروس کووید-19 در شرایط قرنطینه در استان اصفهان (18 سال به بالا) انجام شد. مواد و روش ها: این پژوهش به صورت نیمه آزمایشی بوده و در آن از روش نمونه گیری در دسترس با گمارش تصادفی استفاده شده است. بدین منظور 43 نفر از افراد مبتلا به بیماری کووید-19 در سه گروه مداخله مربیگری بر مبنای امید (14 نفر), مشاوره بر مبنای امید (14 نفر) و گروه کنترل (15 نفر) گمارش تصادفی شده و پس از تکمیل پرسشنامه های مربوط به شادکامی, رضایت از زندگی و رشد پس از سانحه در مرحله ی پیش آزمون, مداخله مربیگری بر مبنای امید طی 8 جلسه به مدت 60 دقیقه و مداخله مشاوره بر مبنای امید نیز طی 8 جلسه به مدت 60 دقیقه در دو گروه آزمایش اعمال شد. پس از پایان مداخله پس آزمون تکمیل گردید و نتایج با استفاده از آزمون مانکوا و آزمون های تعقیبی مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته های پژوهش نشان داد که هر دو مداخله از راه دور مشاوره و مربیگری بر مبنای امید در مقایسه با گروه کنترل بر رشد پس از سانحه, رضایت از زندگی و شادکامی مبتلایان به کووید-19 به طور معناداری تاثیرگذار است. بااین حال تفاوت معناداری بین متغیرهای پژوهش در دو گروه مشاوره و مربیگری وجود نداشت و هر دو مداخله به یک میزان اثربخش بوده است (05/0>P). نتیجه گیری: با توجه به اهمیت مداخله های از راه دور امید محور در شرایط بحرانی, چنین مداخلاتی جهت افزایش رشد پس از سانحه, رضایت از زندگی و شادکامی بیمارانی که امکان مراجعه حضوری ندارند توصیه می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کمالی شرودانی، سودابه، عابدی، محمدرضا، و نقوی، اعظم. (1401). مقایسه تاثیر مداخلات از راه دور مشاوره ای و مربیگری بر مبنای امید بر رشد پس از سانحه, رضایت از زندگی و شادکامی مبتلایان به ویروس کووید-19 در شرایط قرنطینه. تحقیقات علوم رفتاری، 20(4 )، 587-598. SID. https://sid.ir/paper/1095473/fa

    Vancouver: کپی

    کمالی شرودانی سودابه، عابدی محمدرضا، نقوی اعظم. مقایسه تاثیر مداخلات از راه دور مشاوره ای و مربیگری بر مبنای امید بر رشد پس از سانحه, رضایت از زندگی و شادکامی مبتلایان به ویروس کووید-19 در شرایط قرنطینه. تحقیقات علوم رفتاری[Internet]. 1401؛20(4 ):587-598. Available from: https://sid.ir/paper/1095473/fa

    IEEE: کپی

    سودابه کمالی شرودانی، محمدرضا عابدی، و اعظم نقوی، “مقایسه تاثیر مداخلات از راه دور مشاوره ای و مربیگری بر مبنای امید بر رشد پس از سانحه, رضایت از زندگی و شادکامی مبتلایان به ویروس کووید-19 در شرایط قرنطینه،” تحقیقات علوم رفتاری، vol. 20، no. 4 ، pp. 587–598، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1095473/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button