مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,419
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

886
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیامدهای بیرونی حمل و نقل با خودرو شخصی در شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 77

چکیده

 با رشد سریع شهرنشینی در دهه های اخیر, حمل و نقل شهری به یکی از مسائل عمده شهری تبدیل شده است. بالا رفتن استفاده از خودرو شخصی در شهر های بزرگ مانند تهران, باعث افزایش ترافیک شده و در پی آن زمان سفر افزایش پیدا کرده و میزان انواع آلودگی ها بالا رفته است. افرادی که از جاده ها استفاده می کنند در معرض خطر و آسیب های جدی زیست محیطی قرار دارند و سلامتی آنها مورد خطر واقع شده است. به همین دلیل شناسایی و برآورد هزینه های پیامدهای بیرونی حمل و نقل با خودرو شخصی مانند, آلودگی هوا, ازدحام, آلودگی صوتی و تصادفات, امروزه اهمیت فراوانی یافته است و توجه محققان و سیاستگذاران جامعه را به خود جلب نموده است. در این مقاله با توجه به سهم بالای انواع آلودگی های خودرو شخصی در شهر تهران, روش های مناسب سنجش و ارزیابی هر آلودگی تعیین و مشخص شده است. سپس میزان انواع آلودگی ها به ازای هر کیلومتر مسافت طی شده با خودرو سواری شخصی در دوره اوج ترافیک و غیر اوج ترافیک بر اساس اطلاعات و آمار سال 1386 به دست آمده است. هزینه کل پیامدهای بیرونی خودرو شخصی در تهران در دوره اوج ترافیک 855 ریال و در دوره غیر اوج ترافیک 695 ریال تخمین زده شده است. هزینه تصادفات بیشترین سهم را در هزینه های پیامدهای بیرونی دارد و کمترین سهم متعلق به آلودگی صوتی است و در پایان راه کارهای مناسب جهت کاهش این آلودگی ها ارائه شده است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

هادی زنوز، بهروز، زرانژاد، منصور، طایی، حسن، و خداپناه، مسعود. (1390). پیامدهای بیرونی حمل و نقل با خودرو شخصی در شهر تهران. اقتصاد مقداری (بررسیهای اقتصادی)، 8(2 (پیاپی 29))، 51-77. SID. https://sid.ir/paper/110765/fa

Vancouver: کپی

هادی زنوز بهروز، زرانژاد منصور، طایی حسن، خداپناه مسعود. پیامدهای بیرونی حمل و نقل با خودرو شخصی در شهر تهران. اقتصاد مقداری (بررسیهای اقتصادی)[Internet]. 1390؛8(2 (پیاپی 29)):51-77. Available from: https://sid.ir/paper/110765/fa

IEEE: کپی

بهروز هادی زنوز، منصور زرانژاد، حسن طایی، و مسعود خداپناه، “پیامدهای بیرونی حمل و نقل با خودرو شخصی در شهر تهران،” اقتصاد مقداری (بررسیهای اقتصادی)، vol. 8، no. 2 (پیاپی 29)، pp. 51–77، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/110765/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button