مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

202
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

127
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های ادراکی و مهارت های توجه ماهر برکاهش اختلالات توجه در دانش آموزان دارای اختلال توجه

صفحات

 صفحه شروع 181 | صفحه پایان 196

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین آموزش مهارتهای ادراکی و مهارتهای توجه برکاهش اختلالات توجه در دانش آموزان دارای نقص توجه نجام شد. جامعه مورد مطالعه عبارت است از کلیه دانش آموزان مدارس متوسطه اول مدارس دولتی پسرانه منطقه 2 آموزش و پرورش تهران تشکیل دادند. روش نمونه گیری پژوهش حاضر روش نمونه گیری خوشه ای مرحله ای بود. حجم نمونه حاضر به استناد پژوهشهای پیشین انتخاب شد. در پژوهش حاضر از بسته آموزش مهارتهای ادراکی و مهارتهای توجه و پرسشنامه مهارتهای توجه استفاده شد. نتایج نشان داد که نمرات پس آزمون مهارتهای توجه در گروه آزمایش و کنترل با حذف اثر نمرات پیش آزمون به طور معناداری با هم متفاوت بودند و میزان تأثیر آموزش آموزش مهارتهای ادراکی و مهارتهای توجه بر افزایش مهارتهای توجه بود. سایر نتایج نشان داد تفاوت میانگین های تعدیل شده مهارتهای توجه دو گروه آزمایش و کنترل در پس آزمون از نظر آماری معنادار بود میزان تفاوت نمرات گروه آزمایش و کنترل یا اندازه تأثیر روش آموزشی نیز بود. نایج نشان داد که بین آموزش مهارتهای ادراکی و مهارتهای توجه برکاهش اختلالات توجه در دانش آموزان دارای نقص توجه تفاوت معناداری وجود نداشت. آموزش مهارت های ادراکی و مهارتهای توجه به دانش آموزان کمک می کند تا توجه و ادراک آنها تنظیم شود و میزان ادراک و دقت دیداری و شنیداری آنها در موضوعات بیشتر شود

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعادتی شامیر، ابوطالب، و موسوی فضلی، علیرضا. (1401). اثربخشی آموزش مهارت های ادراکی و مهارت های توجه ماهر برکاهش اختلالات توجه در دانش آموزان دارای اختلال توجه. قرآن و طب( QURAN AND MEDICINE)، 7(3 )، 181-196. SID. https://sid.ir/paper/1116679/fa

    Vancouver: کپی

    سعادتی شامیر ابوطالب، موسوی فضلی علیرضا. اثربخشی آموزش مهارت های ادراکی و مهارت های توجه ماهر برکاهش اختلالات توجه در دانش آموزان دارای اختلال توجه. قرآن و طب( QURAN AND MEDICINE)[Internet]. 1401؛7(3 ):181-196. Available from: https://sid.ir/paper/1116679/fa

    IEEE: کپی

    ابوطالب سعادتی شامیر، و علیرضا موسوی فضلی، “اثربخشی آموزش مهارت های ادراکی و مهارت های توجه ماهر برکاهش اختلالات توجه در دانش آموزان دارای اختلال توجه،” قرآن و طب( QURAN AND MEDICINE)، vol. 7، no. 3 ، pp. 181–196، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/1116679/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button