مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,848
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

915
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر توجه، سطوح پردازش و سبک های یادگیری بر حافظه آشکار و ناآشکار

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 64

چکیده

 هدف از این تحقیق بررسی اثر توجه, سطوح پردازش و سبک های یادگیری بر حافظه آشکار و ناآشکار بود. به این منظور 200 دانشجوی مقطع کارشناسی دانشکده فنی و مهندسی و علوم انسانی دانشگاه پیام نور مرکز اهواز با روش نمونه گیری تصادفی بر اساس لیست اسامی دانشجویان هر رشته / گرایش انتخاب شدند. این پژوهش نوعی مطالعه تجربی به روش طرح مربع بودن بود. که اجرای آن طی چهار مرحله به صورت انفرادی اجرا شد. در مرحله اول آزمودنی ها با استفاده از پرسشنامه سبک های یادگیری به چهار گروه تقسیم شدند. در مرحله دوم, برنامه رایانه ای مشتمل بر 20 واژه پر بسامد نشان داده شد و سپس در مرحله سوم گروه آزمودنی ها در شرایط توجه متمرکز یا تقسیم شده و پردازش سطحی یا معنایی, آزمون بازشناسی برای سنجش حافظه آشکار انجام شد و در مرحله چهارم نیز آزمون تکمیل کردن ریشه کلمات برای سنجش حافظه ناآشکار را تکمیل نمودند. نتایج بدست آمده نشان داد که: بالاترین عملکرد حافظه آشکار مربوط به توجه متمرکز در سطح پردازش معنایی سبک یادگیری واگرا است و کمترین عملکرد حافظه آشکار در گروه توجه تقسیم شده در سطح پردازش سطحی سبک یادگیری انطباق یابنده است. بر خلاف حافظه آشکار, عملکرد حافظه ناآشکار از توجه و سطوح پردازش تاثیر نپذیرفته است و در سبک های مختلف متفاوت می باشد و این در حالی است که حافظه آشکار در شرایط توجه تقسیم شده و پردازش سطحی به کمترین میزان می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    معتمدی، عبداله، و شاهنده، مریم. (1390). اثر توجه, سطوح پردازش و سبک های یادگیری بر حافظه آشکار و ناآشکار. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 7(22)، 43-64. SID. https://sid.ir/paper/112083/fa

    Vancouver: کپی

    معتمدی عبداله، شاهنده مریم. اثر توجه, سطوح پردازش و سبک های یادگیری بر حافظه آشکار و ناآشکار. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛7(22):43-64. Available from: https://sid.ir/paper/112083/fa

    IEEE: کپی

    عبداله معتمدی، و مریم شاهنده، “اثر توجه, سطوح پردازش و سبک های یادگیری بر حافظه آشکار و ناآشکار،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 7، no. 22، pp. 43–64، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112083/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا