مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,036
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,244
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی الگوی تدریس کاوشگری بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان در حل مسائل درس فیزیک

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 20

چکیده

 بسیاری از دانش آموزان معتقدند درس فیزیک, یک موضوع انتزاعی است که یاد گرفتن آن مشکل می باشد. لذا باور فراگیران به توانایی خود در زمینه حل مسائل فیزیک یک ضرورت است. در این میان استفاده از راهبردهای یاددهی - یادگیری فعال, مورد تاکید بسیار می باشد. مطالعه حاضر با هدف بررسی تاثیر روش تدریس کاوشگری بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان در حل مسائل درس فیزیک صورت پذیرفت. این پژوهش, شبه آزمایشی و از نوع طرح پیش آزمون - پس آزمون با دو گروه کنترل و جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان پسر پایه اول دوره متوسطه شهر فریمان (واقع در استان خراسان رضوی) در سال تحصیلی 90-89 می باشند. نتایج آزمون t همبسته در زمینه بررسی اثرگذاری الگوی کاوشگری بر میزان خودکارآمدی نشان داد که بین میانگین نمرات در پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمایش تفاوت معناداری وجود دارد (p<0.001, 4.44-=t) به طوری که میانگین نمرات خودکارآمدی دانش آموزان مورد بررسی و سایر مولفه های آن در پس آزمون از میانگین نمرات در پیش آزمون بیشتر بود. با توجه به یافته های فوق می توان نتیجه گرفت که ارائه الگوی کاوشگری, عملکرد دانش آموزان را در زمینه خود باوری نسبت به توانایی هایشان در خصوص حل مسائل درس فیزیک, افزایش می دهد. لذا بکارگیری این الگو در تدریس درس فیزیک توصیه می گردد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جعفری ثانی، حسین، پاک مهر، حمیده، و عقیلی، علیرضا. (1390). اثربخشی الگوی تدریس کاوشگری بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان در حل مسائل درس فیزیک. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، 7(22)، 1-20. SID. https://sid.ir/paper/112085/fa

Vancouver: کپی

جعفری ثانی حسین، پاک مهر حمیده، عقیلی علیرضا. اثربخشی الگوی تدریس کاوشگری بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان در حل مسائل درس فیزیک. روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)[Internet]. 1390؛7(22):1-20. Available from: https://sid.ir/paper/112085/fa

IEEE: کپی

حسین جعفری ثانی، حمیده پاک مهر، و علیرضا عقیلی، “اثربخشی الگوی تدریس کاوشگری بر باورهای خودکارآمدی دانش آموزان در حل مسائل درس فیزیک،” روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)، vol. 7، no. 22، pp. 1–20، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/112085/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button